Bir fikrin test edilmesi ve hayata geçirilmesi öncesi tüm analiz ve araştırmalarının yapılarak geliştirilmesi ve projelendirilmesi
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmeye Giriş ve Temel Kavramlar
Anlatım ve müzakere
2. Hafta
Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejisi
Anlatım ve müzakere
3. Hafta
Konsept Oluşturma ve Müşteri Problemi Yaklaşımı
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
4. Hafta
Algı Haritaları ve Kalitatif Teknikler
Anlatım ve müzakere
5. Hafta
Konsept Değerlendirme
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
6. Hafta
Konsept Testi ve Pazar Araştırmaları
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
7. Hafta
Pazar Değerleme ve Analizi
Anlatım ve müzakere
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Vize
Vize
10. Hafta
Ürün Protokolü Tasarımı ve Kullanıcı Testi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
11. Hafta
Stratejik Lansman Planlaması ve Uygulaması
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
12. Hafta
Pazar Analizi ve Lansman Yönetimi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
13. Hafta
Kamu Politikalarının Etkisi
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
14. Hafta
Yeni Ürün Geliştirmede Güncel Uygulamalar
Anlatım, müzakere ve vaka çalışmaları
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Yalın girişimde fikir geliştirme ve test becerisi
ÖÇ-2
Ekip çalışması
ÖÇ-3
Araştırma ve analiz etme becerisi
ÖÇ-4
Saha aktivitesi deneyimi
ÖÇ-5
Sunum hazırlama ve hikaye anlatma becerisi
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.