Pazarlama anlayışındaki dijital dönüşümün ve elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran temel etmenlerin incelenmesi, elektronik pazarlamada öne çıkan önemli terim ve kavramların öğretilmesi, elektronik pazarlama araçlarının ve uygulamalarının tanıtılması, elektronik pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Ders, online olarak işlenecektir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğçe Ezgi Soyaltın
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-14.50, Basın Ekspres Yerleşkesi A/403 nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öncesinde e-mail ile kararlaştırılan herhangi bir zaman.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, sunum, uygulamaya yönelik örnekler, karşılıklı tartışmalar, vaka analizleri.
Temel Kaynaklar
- Çakırer, Mehmet Akif (Editör). 2021. Dijital Pazarlama. Kollektif Kitap. Ankara: Nobel.
- Kaufman, Ira ve Chris Horton. 2015. Digital Marketing: Integrating Strategy and Tactics With Values [Kindle 1.25.0 Version]. Taylor & Francis.
- Kingsnorth, Simon. 2017. Dijital Pazarlama Stratejisi. Ankara: Nobel
- Ryan, Damian. 2017. Dijital Pazarlama. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
- Stokes, Rob. 2009. EMarketing: The Essential Guide to Online Marketing. Second Edition. Quirk EMarketing Ltd.
- Strauss, Judy ve Raymond Frost. 2014. E-Marketing, Seventh Edition. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
- Iansiti, Marco & Lakhani, Karim R. 2020. Yapay Zekâ Çağında Rekabet. AirAct Yayınları.
- Bilimsel Makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijital Dünyaya Giriş
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
3. Hafta
Dijital Pazarlamada Metrikler
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
4. Hafta
Arama Motoru Optimizasyonu
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
5. Hafta
Arama Motoru Pazarlaması
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
6. Hafta
Dijital İş Modelleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
7. Hafta
Dijital Pazarlamada Yasal Düzenlemeler ve Etik
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
8. Hafta
Vize Haftası
Vize Sınavı
9. Hafta
Dijital Pazarlamada 4P
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
10. Hafta
Sosyal Medya Pazarlaması
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
11. Hafta
İçerik Pazarlaması
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
12. Hafta
Kullanıcı Deneyimi
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
13. Hafta
Dijital Pazarlamada Ödeme Alt Yapısı ve Yöntemleri
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
14. Hafta
Dijital Reklamcılık
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
15. Hafta
Dijital Pazarlamada Analiz ve Raporlama
Ders anlatımı / sınıf içi sunum tartışma, analiz, çözümleme
16. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
17. Hafta
Final Haftası
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İnternet ve bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin incelenmesi ile dijital dönüşüm ve dijital kültür kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlamayı ortaya çıkaran etmenlerin ve bunların işletme ve pazarlama stratejilerine etkilerinin anlaşılması.
ÖÇ-2
E-işletme, e-iş, stratejik e-pazarlama kavramlarının öğrenilmesi, elektronik pazarlama stratejilerinin planlanması, uygulanması ve işletmenin genel stratejileri ile uyumunun sağlanmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı.
ÖÇ-3
Elektronik pazarlama iletişiminde satın alınan medya, kazanılmış medya ve sahip olunan medya kavramları ve unsurlarının öğrenilmesi, elektronik ve geleneksel medya stratejilerinin entegrasyonunun öneminin anlaşılması ve yönetimine ilişkin yetkinlikler kazanılması; online itibar yönetimin işletmeye sağladığı katkıların kavranması.
ÖÇ-4
Elektronik posta pazarlaması, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, viral pazarlamalama, arama motoru pazarlaması ve optimizasyonu gibi elektronik pazarlama uygulamalarının öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazanımı, bunların işletmeye olan katkılarının kavranması.
ÖÇ-5
Elektronik pazarlamanın etik ve yasal boyutunun bir bütün olarak öğrenilmesi; gizlilik, mahremiyet ve dijital mülkiyet kavramları hakkında bilgi sahibi olunması, ihlallerine yönelik bireysel ve işletme çapında alınabilecek önlemlerin öğrenilmesi.
ÖÇ-6
Online tüketici davranışlarının anlaşılması ve buna uygun bütünleşik pazarlama stretejilerinin oluşturulmasına yönelik yetkinliklerin kazanımı; müşteri ilişkileri yönetimi ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimin anlaşılması, işletme çapında benimsenmesinin öneminin kavranması.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.