Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersi tamamlanmış olmalıdır.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, örneklerin sunumu ve tartışılması, ödev
Temel Kaynaklar
-Aydın, Kenan, Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2010.
Diğer Kaynaklar
-Levy, Michael; Weitz, Barton A., Retailing Management, 8.Edition, 2012. Gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Perakendeciliğe Giriş
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
3. Hafta
Perakendeci Çeşitleri
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
4. Hafta
Çok Kanallı Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
5. Hafta
Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması ve Lokasyon seçimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
6. Hafta
Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
7. Hafta
Perakendecilike Müşteri İlişkileri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
8. Hafta
Mağaza Yönetimi 1: İnsan Kaynakları Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
9. Hafta
Mağaza Yönetimi 2: Ürün Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
10. Hafta
Mağaza Yönetimi 3: Mağaza Yerleşimi ve Mağaza Atmosferi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
11. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
12. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final haftası
Final
16. Hafta
Final haftası
Final
17. Hafta
Final haftası
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Perakendeci çeşitlerinin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Çok kanallı perakendecilik ve internet perakendeciliği hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-3
Perakendecilikte finans, insan kaynakları ve satınalma fonksiyonlarının incelenmesi
ÖÇ-4
Lokasyon seçiminde dikkat edilecek faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Bilgi sistemleri, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konularının incelenmesi ve perakendecilikte teknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Perakendecilikte pazarlama karması elemanlarının planlanması konusunda bilgi sahibi olunması
ÖÇ-7
Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.