Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0025 PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri dersi tamamlanmış olmalıdır.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı, örneklerin sunumu ve tartışılması, ödev
Temel Kaynaklar -Aydın, Kenan, Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayın, 3. Baskı, 2010.
Diğer Kaynaklar -Levy, Michael; Weitz, Barton A., Retailing Management, 8.Edition, 2012. Gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Perakendeciliğe Giriş Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
2. Hafta Dünyada ve Türkiye'de Perakendecilik Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
3. Hafta Perakendeci Çeşitleri Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
4. Hafta Çok Kanallı Perakendecilik Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
5. Hafta Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması ve Lokasyon seçimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
6. Hafta Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
7. Hafta Perakendecilike Müşteri İlişkileri Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
8. Hafta Mağaza Yönetimi 1: İnsan Kaynakları Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
9. Hafta Mağaza Yönetimi 2: Ürün Yönetimi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
10. Hafta Mağaza Yönetimi 3: Mağaza Yerleşimi ve Mağaza Atmosferi Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
11. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
12. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta Final haftası Final
16. Hafta Final haftası Final
17. Hafta Final haftası Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Perakendeci çeşitlerinin öğrenilmesi
ÖÇ-2Çok kanallı perakendecilik ve internet perakendeciliği hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-3Perakendecilikte finans, insan kaynakları ve satınalma fonksiyonlarının incelenmesi
ÖÇ-4Lokasyon seçiminde dikkat edilecek faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Bilgi sistemleri, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konularının incelenmesi ve perakendecilikte teknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6Perakendecilikte pazarlama karması elemanlarının planlanması konusunda bilgi sahibi olunması
ÖÇ-7Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9