- Kurumsal performansı ölçmenin ve yükseltmenin yollarını, işletmede toplam performans sisteminin en etkin biçimde nasıl kurulacağını veyönetileceğini açıklamak,
- Kurumsal ve bireysel performans sistemlerinin arasındaki ilişkinin sistematiğini aktarmak,
- İşletme performansının göstergelerini ve kurumsal karne yöntemini tartışmak,
- Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığı ile ilgili şirket örneklerini aktarmak
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Derse devamın ağırlığı vardır
Öğretim Üyeleri
Öğr. Grv. Dr. Meral A. Toprak, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Etkileşimli anlatım, soru cevap yöntemi, sınıf içi uygulamalar, test ve örnek olay çözümlemeleri, proje hazırlama, ödev sunumu, grup tartışmaları.
- Seçilen kuruluşların kurumsal ve bireysel performans geliştirme sistemleri açısından öğrenciler tarafından proje ödevi kapsamında incelenerek sınıfta sunulması ve tartışılması.
Temel Kaynaklar
- Derse özel olarak hazırlanmış ders notları, ppt sunumlar, word dosyaları, uygulama örnekleri.
Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, Ali COŞKUN, Literatür yay., 2007
Performans Yönetimi, İsmet BARUTÇUGİL, Kariyer yay., 2002
- Tüm ders notları Cats Programı Kaynaklar bölümünde yer almaktadır.
Diğer Kaynaklar
Seçkin Performans Yönetimi, Mücahit ÇELİK, Seçkin yay., 2017
Performans Yönetimi Sistemi, Cavide UYARGİL, Beta yay., 2017
Çok Boyutlu Performans Ölçümünde Balans Skor Kart, Fevzi Serkan ÖZDEMİR vd., Siyasal Kitabevi, 2017
Yetkinliğe Dayalı Performans Yönetimi, Evrim M.AKYOL, Nobel yay., 2011
Performans Yönetimi, Richard LUCKE, İş Bankası yay., 2015
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
2. Hafta
Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
3. Hafta
Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, örnek olay, sınıf içi tartışma
4. Hafta
Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
5. Hafta
Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
6. Hafta
İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
7. Hafta
Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test
8. Hafta
Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması - Temel ve kişisel yetkinlikler - Liderlik yetkinlikleri - Yetkinlik modelleri
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
9. Hafta
Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama
10. Hafta
Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar - Sıralama - İkili karşılaştırma - Puanlama - Kritik olaylar yöntemi
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
11. Hafta
Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
12. Hafta
Performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler
Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama
13. Hafta
İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları
Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay
14. Hafta
İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları
Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay
15. Hafta
İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları
Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay yöntemi
16. Hafta
Final sınavı
Sınav
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Bireysel performansın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-2
İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-3
Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır.
ÖÇ-4
Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum becerileri yanında yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır.
ÖÇ-5
Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-6
Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-7
Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir.
ÖÇ-8
İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin ögeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2
Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3
İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4
İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5
Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6
Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7
En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8
Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9
İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.