Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PERFORMANS YÖNETİMİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0026 PERFORMANS YÖNETİMİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
-  Kurumsal  performansı ölçmenin ve yükseltmenin yollarını, işletmede toplam performans sisteminin en etkin biçimde nasıl kurulacağını veyönetileceğini açıklamak,

- Kurumsal ve bireysel performans sistemlerinin arasındaki ilişkinin sistematiğini aktarmak,

- İşletme performansının göstergelerini ve kurumsal karne yöntemini tartışmak,

- Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığı ile ilgili şirket örneklerini aktarmak 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Derse devamın ağırlığı vardır
Öğretim Üyeleri Öğr. Grv. Dr. Meral A. Toprak, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -  Etkileşimli anlatım, soru cevap yöntemi, sınıf içi uygulamalar, test ve örnek olay çözümlemeleri, proje hazırlama, ödev sunumu, grup tartışmaları. 

 - Seçilen kuruluşların kurumsal ve bireysel performans geliştirme sistemleri açısından öğrenciler tarafından proje ödevi kapsamında incelenerek sınıfta sunulması ve tartışılması.

 
Temel Kaynaklar - Derse özel olarak hazırlanmış ders notları, ppt sunumlar, word dosyaları, uygulama örnekleri. 
Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, Ali COŞKUN, Literatür yay., 2007 Performans Yönetimi, İsmet BARUTÇUGİL, Kariyer yay., 2002
- Tüm ders notları Cats Programı Kaynaklar bölümünde yer almaktadır.
Diğer Kaynaklar  
Seçkin Performans Yönetimi, Mücahit ÇELİK, Seçkin yay., 2017 Performans Yönetimi Sistemi, Cavide UYARGİL, Beta yay., 2017 Çok Boyutlu Performans Ölçümünde Balans Skor Kart, Fevzi Serkan ÖZDEMİR vd., Siyasal Kitabevi, 2017 Yetkinliğe Dayalı Performans Yönetimi, Evrim M.AKYOL, Nobel yay., 2011 Performans Yönetimi, Richard LUCKE, İş Bankası yay., 2015
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
2. Hafta Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
3. Hafta Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, örnek olay, sınıf içi tartışma
4. Hafta Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
5. Hafta Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi
6. Hafta İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
7. Hafta Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test
8. Hafta Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması - Temel ve kişisel yetkinlikler - Liderlik yetkinlikleri - Yetkinlik modelleri Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
9. Hafta Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama
10. Hafta Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar - Sıralama - İkili karşılaştırma - Puanlama - Kritik olaylar yöntemi Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
11. Hafta Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama, test ve örnek olay
12. Hafta Performans değerlemede sık yapılan hatalar, başarılı uygulamalar için ilke ve öneriler Etkileşimli anlatım, ppt sunumu, soru-cevap yöntemi, sınıf içi uygulama
13. Hafta İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay
14. Hafta İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay
15. Hafta İşletme uygulamalarından örnekler, Öğrenci sunumları Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları, örnek olay yöntemi
16. Hafta Final sınavı Sınav
17. Hafta Final sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Bireysel performansın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
ÖÇ-2İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-3Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır.
ÖÇ-4Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum becerileri yanında yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır.
ÖÇ-5Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-6Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.
ÖÇ-7Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir.
ÖÇ-8İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin ögeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9