Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İŞLETME OYUNU

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL0009 İŞLETME OYUNU 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derslerdeki simülasyon uygulamaları nedeniyle derse katılım takip ve öğrenme bakımından önemlidir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz, Pazartesi 15:00-16:00, BK B-8/4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, öğrenci sunumları, sınıf tartışması ve simülasyon

Takım çalışması - Beş kişilik gruplar halinde oluşturulacak takımlarla birbirleriyle sınıfta rekabet edecek ve rapor yazacaklardır.
Temel Kaynaklar

Simülasyon programı notları

 

Diğer Kaynaklar www.capsim.com
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı, takımların oluşturulması Anlatım
2. Hafta Ders içeriğinin ayrıntılı açıklaması, takım çalışma ilkeleri Anlatım ve tartışma
3. Hafta Deneme Simülasyonu – 1. Tur Anlatım, simülasyon ve tartışma
4. Hafta Deneme Simülasyonu – 2. Tur Simülasyon, anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
5. Hafta Deneme Simülasyonu – 3. Tur Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
6. Hafta Deneme Simülasyonu – 4. Tur Anlatım, tartışma, öğrenci sunumları
7. Hafta İşletme Simülasyonu - 1. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
8. Hafta İşletme Simülasyonu - 2. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
9. Hafta İşletme Simülasyonu - 3. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
10. Hafta İşletme Simülasyonu - 4. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
11. Hafta İşletme Simülasyonu - 5. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
12. Hafta İşletme Simülasyonu - 6. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
13. Hafta İşletme Simülasyonu - 7. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
14. Hafta İşletme Simülasyonu - 8. Tur Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
15. Hafta İşletme Simülasyonu - Final Turu (CompXM) Final Turu (CompXM)
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Projeler 1 20
Derse Devam / Katılım 14 20
Final 1 40


ÖÇ-1Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramlarını anlama ve analiz,
ÖÇ-2Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma,
ÖÇ-4Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama,
ÖÇ-5Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9