Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Rekabet edebilirliği artırmaya yönelik bir strateji olarak kaliteli hizmet sağlama kavramlarını ve yaklaşımlarını anlamak; sürekli iyileştirmeyi sağlayacak bir kültürü içselleştirmek üzere bunların benimsemek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı, hizmet kavramı ve hizmetlerin temel özellikleri Anlatım, müzakere
2. Hafta Hizmet kalitesi kavramı ve bileşenleri Anlatım, vaka analizi, müzakere
3. Hafta Hizmet kalitesi modelleri, hizmet kalitesinde boşluk modeli Anlatım, vaka analizi, müzakere
4. Hafta Hizmet kalitesinin kriterleri ve hizmet kalitesinin boyutları Anlatım, vaka analizi, müzakere
5. Hafta Hizmet kalitesinin ölçülmesi Anlatım, vaka analizi, müzakere
6. Hafta Hizmet kalitesi için tasarım Anlatım, vaka analizi, müzakere
7. Hafta Hizmet kalitesinin geliştirilmesi Anlatım, vaka analizi, müzakere
8. Hafta Ara sınav Ara sınav
9. Hafta Müşteri ihtiyaçlarını anlamak Anlatım, vaka analizi, müzakere
10. Hafta İnsanlar vasıtasıyla hizmet kalitesi sağlamak Anlatım, vaka analizi, müzakere
11. Hafta Hizmet hatalarının düzeltilmesi, kriz yönetimi ve hizmet değiştirme nedenleri Anlatım, vaka analizi, müzakere
12. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
13. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
14. Hafta Öğrenci sunumları Öğrenci sunumu ve müzakere
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Hizmet sektöründe hizmet kalitesini karakterize etmek ve ölçmek.
ÖÇ-2Müşterilerin sesini dinlemek, hizmet kalitesi bakımından müşteri memnuniyetini ölçme ve bu ölçümlerin sonuçlarını müşteri sadakati ile ilişkilendirme.
ÖÇ-3Hizmetlerin kalitesini tasarlamak için doğru stratejilerin ve süreçlerin seçimi.
ÖÇ-4Sürekli iyileşmeyi sağlamak için müşteri algısını ölçmek ve sonuçlarını sürekli iyileştirme faaliyetlerinde kullanmak.
ÖÇ-5Performans mükemmelliği arayışı çerçevesinde iyi uygulamaları yaygınlaştırarak yüksek kaliteli hizmet kültürünü geliştirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur.
PÇ-2 Eğitimi süresince öğrenmiş olduğu bilgileri kullanarak ilgi, merak ve araştırma yetkinliğine sahip olur.
PÇ-3İşletme problemlerine disiplinlerarası ve sorgulayıcı yaklaşan, nicel ve nitel verileri matematiksel ve istatistiksel modellerle entegre edebilen, analitik düşünme kabiliyetine sahip olur.
PÇ-4İşletmeleri sistem yaklaşımı esasında bir bütün olarak görebilen, işletme problemlerini tanımlama, tasarlama ve modelleme konusunda bilgi sahibi, son model teknolojileri kullanabilen ve elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÇ-5Uzun dönemde kurumsal sürdürülebilirliği sağlamak için çevresel şartlardaki değişimleri anlayabilen; çevreye uyum sağlayıcı kurumsal, işletme ve işlevsel stratejiler geliştirebilen; stratejileri uygulayabilen ve kontrol edebilir.
PÇ-6Bir lider ve takım üyesi olarak, grup çalışmasına yatkın olma proaktif biçimde sorumluluk alabilme, üst seviyede donanım isteyen teknik ve yönetsel problemlerin çözümünde inisiyatif alabilir.
PÇ-7En az bir yabancı dili sözlü ve yazılı olarak ileri derecede kullanarak işletme alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyebilme ve işletmelerde iletişimini başarı ile yönetebilir.
PÇ-8Etkili sözlü ve yazılı iletişim, empati ve dinleme becerisi, ilişki yönetimi ve ikna kabiliyeti, müzakere becerisi gibi sosyal ilişkilere yönelik becerileri geliştirme ve kullanabilir.
PÇ-9İşletme yönetimi disiplini için araştırma, muhasebe, finans, insan kaynakları, üretim ve proje yönetimi gibi alanlarda tercih edilen ileri düzeydeki bilgisayar programlarını etkili şekilde kullanabilen mezunlar verir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50