Bu ders uluslararası markalarla ilgilidir – uluslararası markaların neden önemli olduğu, tüketiciler için neyi temsil ettikleri ve firmaların bunları doğru bir şekilde yönetmek için ne yapmaları gerektiği gibi konular bu dersin konularıdır. Ders, marka, marka değeri ve uluslararası marka yönetimi konularının kapsamlı ve güncel bir şekilde ele alınmasını sağlar. Uluslararası marka değeri oluşturmak, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımı ve uygulanması konuları ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is a brand?
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Why do brands matter?
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Can anything be branded?
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
What are the strongest brands?
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Branding challenges and opportunities
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Corporate brand personality
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Identifying and establishing brand positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Defining a brand mantra
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Understanding brand engagement
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, günümüzün dinamik, hızla değişen toplumunda markalaşmanın önemi hakkında temel bir anlayış geliştirirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, markalaşmanın ve bunun uluslararası kuruluşlar için değer yaratmasının önemini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüzün küresel ve yüksek derecede rekabetçi pazarında markalaşma zorluklarını ve fırsatlarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazarlama uygulayıcılarının kullanabileceği marka stratejisinin ve markalaşma fırsatlarının çeşitli unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, marka oluşturma örneklerini analiz eder ve stratejik çözümler geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.