Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKET RESEARCH

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0028 MARKET RESEARCH 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Ceyda Aysuna Türkyılmaz, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğretim Üyesi Sunumu 

Vaka Tartışmaları 
Temel Kaynaklar -Malhotra, Naresh K. (c2012). Basic marketing research: integration of social media (4th ed.). 
Upper Saddle River, NJ. Prentice-Hall
 
Joseph, Hair, Mary Wolfinbarger, Robert Bush, David Ortinau- Essentials of Marketing Research
 
Coakes, Sheridan (2013), SPSS Version 20.0 for Windows: Analysis Without Anguish, John 
Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Ders Hakkında Bilgilendirme Öğretim Üyesi Sunumu
2. Hafta Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Araştırması Sürecindeki Aşamalar Öğretim Üyesi Sunumu
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırmaları Öğretim Üyesi Sunumu
4. Hafta Problemin Tanımlanması ve Araştırma Tasarımı Öğretim Üyesi Sunumu
5. Hafta Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil Veri Kaynakları ve Kullanım Yöntem ve Alanları Öğretim Üyesi Sunumu
6. Hafta Vaka Çalışması Vaka Çalışması
7. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
8. Hafta Keşifsel Araştırma Tasarımı: Kalitatif Araştırma Yöntemleri (Odak grup, derinlemesine mülakat ve projektif teknikler) Öğretim Üyesi Sunumu
9. Hafta Tanımsal Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem Öğretim Üyesi Sunumu
10. Hafta Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney Öğretim Üyesi Sunumu
11. Hafta Ölçme ve Ölçekleme Öğretim Üyesi Sunumu
12. Hafta Anket Tasarımı Öğretim Üyesi Sunumu
13. Hafta Örnekleme Süreci Öğretim Üyesi Sunumu
14. Hafta Raporlama ve Pazarlama Araştırmalarında Etik Öğretim Üyesi Sunumu
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tür bilgiler sağlayabileceğini ve pazarlama yönetimi tarafından nasıl kullanılabileceğini öğretmektedir.
ÖÇ-2Alternatif araştırma yöntemlerinin ne olduğu hangi yöntemin ne tür avantaj ve dezavantajlarının bulunduğu öğrenilecektir.
ÖÇ-3Temel ölçme ve örnekleme yöntemlerini kullanma becerisi kazandırılacaktır.
ÖÇ-4Araştırma raporunun nasıl yazılacağı ve raporun nasıl sunulacağı hakkında temel bilgiler öğretilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9