Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Ceyda Aysuna Türkyılmaz, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim Üyesi Sunumu
Vaka Tartışmaları
Temel Kaynaklar
-Malhotra, Naresh K. (c2012). Basic marketing research: integration of social media (4th ed.).
Upper Saddle River, NJ. Prentice-Hall
Joseph, Hair, Mary Wolfinbarger, Robert Bush, David Ortinau- Essentials of Marketing Research
Coakes, Sheridan (2013), SPSS Version 20.0 for Windows: Analysis Without Anguish, John
Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Ders Hakkında Bilgilendirme
Öğretim Üyesi Sunumu
2. Hafta
Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Araştırması Sürecindeki Aşamalar
Öğretim Üyesi Sunumu
3. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
Öğretim Üyesi Sunumu
4. Hafta
Problemin Tanımlanması ve Araştırma Tasarımı
Öğretim Üyesi Sunumu
5. Hafta
Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil Veri Kaynakları ve Kullanım Yöntem ve Alanları
Öğretim Üyesi Sunumu
6. Hafta
Vaka Çalışması
Vaka Çalışması
7. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
8. Hafta
Keşifsel Araştırma Tasarımı: Kalitatif Araştırma Yöntemleri (Odak grup, derinlemesine mülakat ve projektif teknikler)
Öğretim Üyesi Sunumu
9. Hafta
Tanımsal Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem
Öğretim Üyesi Sunumu
10. Hafta
Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney
Öğretim Üyesi Sunumu
11. Hafta
Ölçme ve Ölçekleme
Öğretim Üyesi Sunumu
12. Hafta
Anket Tasarımı
Öğretim Üyesi Sunumu
13. Hafta
Örnekleme Süreci
Öğretim Üyesi Sunumu
14. Hafta
Raporlama ve Pazarlama Araştırmalarında Etik
Öğretim Üyesi Sunumu
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tür bilgiler sağlayabileceğini ve pazarlama yönetimi tarafından nasıl kullanılabileceğini öğretmektedir.
ÖÇ-2
Alternatif araştırma yöntemlerinin ne olduğu hangi yöntemin ne tür avantaj ve dezavantajlarının bulunduğu öğrenilecektir.
ÖÇ-3
Temel ölçme ve örnekleme yöntemlerini kullanma becerisi kazandırılacaktır.
ÖÇ-4
Araştırma raporunun nasıl yazılacağı ve raporun nasıl sunulacağı hakkında temel bilgiler öğretilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.