Acemoglu, D., Laibson, D., & List, J. (2015). Economics, global edition. Pearson.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ekonominin İlkeleri ve Uygulama Alanları
National Income
Unemployment
Sözlü anlatım, Tartışma
2. Hafta
Optimizasyon
Sözlü anlatım, Tartışma
3. Hafta
Talep ve Arz
Sözlü anlatım, Tartışma
4. Hafta
Piyasa Dengesi
Sözlü anlatım, Tartışma
5. Hafta
Satın Alıcının Problemi
Sözlü anlatım, Tartışma
6. Hafta
Talebin Fiyat Esnekliği
Sözlü anlatım, Tartışma
7. Hafta
Satıcının Problemi
Sözlü anlatım, Tartışma
8. Hafta
Vize haftası
Değerlendirme
9. Hafta
Vize haftası
Değerlendirme
10. Hafta
Arzın Fiyat Esnekliği
Sözlü anlatım, Tartışma
11. Hafta
Makroekonomik Büyüklüklerin Tanımı ve Ölçümü (1)
Sözlü anlatım, Tartışma
12. Hafta
Makroekonomik Büyüklüklerin Tanımı ve Ölçümü (2)
Sözlü anlatım, Tartışma
13. Hafta
İstihdam ve işsizlik
Sözlü anlatım, Tartışma
14. Hafta
Genel Tekrar
Tartışma, Soru çözümü
15. Hafta
Final
Değerlendirme
16. Hafta
Final
Değerlendirme
17. Hafta
Final
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ekonomi ile ilgili temel kavramları tanır.
ÖÇ-2
Temel ekonomik kanunları tanımlar.
ÖÇ-3
Ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ-4
Güncel ekonomik olayları, temel ekonomik terimleri ve ekonomi kanunlarını kullanarak tartışır.
ÖÇ-5
Ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiyi cebirsel olarak formüle eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.