Bu dersin amacı öğrencilere işletme ve yönetici, yönetim, yönetimin yönleri gibi temel kavramları hakkında bilgi vermek, girişimcilik ve yönetim vizyonunu geliştirmektir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya, Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 09:00-11:00 / 13:00-15:00 L-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 11:00-13:00 B-606
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Ders anlatımı, okuma ve sınıf ortamında tartışmalar.
Temel Kaynaklar
L.E. Boone and D.L. Kurtz. Contemporary Business. John Wiley and Sons, 2011 (Fourteenth Edition)
Diğer Kaynaklar
-Makale ve konuyla ilgili sorular
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Çağdaş İşletmecilikte Güncel Konular
Ders Anlatımı, tartışma
2. Hafta
ş Ahlakı ve İlgili Sosyal Konular
Ders Anlatımı, tartışma
3. Hafta
Ekonomi
Ders Anlatımı, tartışma
4. Hafta
Uluslararası İşletme ve Pazarlama
Ders Anlatımı, tartışma
5. Hafta
Çağdaş İşletmenin Yapılandırılması
Ders Anlatımı, tartışma
6. Hafta
Rekabetçi Ekonomide Girişimcilerin Rolü
Ders Anlatımı, tartışma
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
İnsanları Motive Etmek ve Çalışma İlişkilerini Düzenlemek
10. Hafta
Çağdaş İşletmenin Operasyonel ve Üretim Yönleri
Ders Anlatımı, tartışma
11. Hafta
Pazarlama Stratejilerine Giriş
Ders Anlatımı, tartışma
12. Hafta
Mal ve Hizmet Üretmek ve Dağıtmak
Ders Anlatımı, tartışma
13. Hafta
Mal ve Hizmetlerin Tanıtımı ve Fiyatlandırılması
Ders Anlatımı, tartışma
14. Hafta
Muhasebe ve Finansal Bilgilerin Kullanımı
Ders Anlatımı, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Temel iş anlayışını geliştirir.
ÖÇ-2
Organizasyon yapısının temel ilkelerini tanımlar.
ÖÇ-3
İş örgütlerinin türlerini keşfeder.
ÖÇ-4
İş ortamı hakkında farkındalık yaratır.
ÖÇ-5
Bir iş kurmak ve işletmek için temel bilgi ve becerileri sağlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.