Bu dersin amacı işletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle iş ahlakı ve sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama, bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenme üzerinedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Çiğdem Kaya
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 13:00-15:00 yüz yüze
Görüşme Saatleri ve Yeri
online ve yüz yüze, ders sonrası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma
Temel Kaynaklar
-Manuel Velasquez. 2007. Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etik ve İş
Ders anlatımı, tartışma
2. Hafta
Etik ve İş
Ders anlatımı, tartışma
3. Hafta
İşletmelerde Etik İlkeler
Ders anlatımı, tartışma
4. Hafta
İşletmelerde Etik İlkeler
Ders anlatımı, tartışma
5. Hafta
İş Sistemi: Devlet, Piyasalar ve Uluslararası Ticaret
Ders anlatımı, tartışma
6. Hafta
Pazarda Etik
Ders anlatımı, tartışma
7. Hafta
Pazarda Etik
Ders anlatımı, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
SINAV
9. Hafta
Etik ve Çevre
Ders anlatımı, tartışma
10. Hafta
Tüketici Üretim ve Pazarlama Etiği
Ders anlatımı, tartışma
11. Hafta
İş Ayrımcılığının Etiği
Ders anlatımı, tartışma
12. Hafta
İş Ayrımcılığının Etiği
Ders anlatımı, tartışma
13. Hafta
Etik ve Çalışanlar
Ders anlatımı, tartışma
14. Hafta
Etik ve Çalışanlar
Ders anlatımı, tartışma
15. Hafta
FİNAL
SINAV
16. Hafta
FİNAL
SINAV
17. Hafta
FİNAL
SINAV
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar
ÖÇ-2
Meslek etiği ve etik ilkelerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ-3
Yönetsel etik konusunda bilgi sahibi olur ve işletme örgütlerinin ahlaki ve sosyal sorumluluklarının ne olduğunu güncel gelişmeler ışığında kavrar.
ÖÇ-4
Etik standartlarını tanımlar ve işletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk politikalarını oluşturabilir ve gerektiğinde sorgular.
ÖÇ-5
İşletme örgütlerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.