Bu dersin amacı, yenilenebilir/yenilenemeyen doğal kaynakları, kaynak kullanımında güncel problemleri, kullanma-koruma dengesini, tehdit altındaki yaşamsal kaynakları, çevre kirliliğini, iklim değişikliğini ve sürdürülebilir bir yaşam için çevre-ekonomi ilişkilerini açıklamak ve sorgulamak, yeni yaklaşımları tanıtmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ekonomi ve çevresel yaklaşımlar
Sunum, soru-cevap-tartışma
2. Hafta
Sürdürülebilirlik ve alternatif yaklaşımlar
Sunum, soru-cevap-tartışma
3. Hafta
Doğal Kaynaklar: Yenilenebilir/Yenilenemez
Sunum, soru-cevap-tartışma
4. Hafta
Doğal kaynakların ekonomik değerlendirmesi
Sunum, soru-cevap-tartışma
5. Hafta
Dışsallıklar, mülkiyet hakları
Sunum, soru-cevap-tartışma
6. Hafta
Doğal kaynaklar ve çevresel dışsallıklarla ilgili kamu politikaları (The Coase Theorem)
Sunum, soru-cevap-tartışma
7. Hafta
Ekonomide verimlilik, fayda ve maliyet
Sunum, soru-cevap-tartışma
8. Hafta
Quiz 1
sınav
9. Hafta
Ekonomide verimlilik, fayda ve maliyet
sınav
10. Hafta
Ekonomide verimlilik, fayda ve maliyet
Sunum, soru-cevap-tartışma
11. Hafta
Çevresel politika araçları
Sunum, soru-cevap-tartışma
12. Hafta
Quiz 2
Sunum, soru-cevap-tartışma
13. Hafta
Sunum ve görüşler
Sunum, soru-cevap-tartışma
14. Hafta
Sunum ve görüşler
Sunum, soru-cevap-tartışma
15. Hafta
Final Haftası
sınav
16. Hafta
Final Haftası
sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
10
10
Final
1
50
ÖÇ-1
ekoloji-ekonomi ve sosyal boyutları ile sürdürülebilirlik kavramını sorgulayabilmeli
ÖÇ-2
doğal kaynak kullanımı, ekonomik büyüme ve sürdürülebilir gelişme arasındaki ilişki ve farklılıkları yorumlayabilmeli
ÖÇ-3
çevresel problemlerin çözümünde ekonominin rolünü değerlendirebilmeli
ÖÇ-4
doğal kaynakların ve ekosistemlerin ekonomik değerlendirme yöntemlerini açıklayabilmeli
ÖÇ-5
çevre ekonomisine yönelik farklı yaklaşım ve politikaları analiz edebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.