Türk Dili'nin gramerini, dili etkin bir şekilde konuşma ve yazmaya yöneltecek ifade yollarını, Türk Edebiyatı'nın önemli metinlerini teknolojinin olanaklarından yararlanarak öğrencilerimizle buluşturmaktır.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Gizem Akyol, Öğr. Gör. Dr. Yakup Türkdil
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Dersler uzaktan öğretim yoluyla Cats sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğrenciler Cats üzerinden randevu almak suretiyle dersin hocasıyla görüşürler.
AKSAN, Doğan (1977-1986). Her Yönüyle Dil. 1, 2, 3, Ankara: TDK Yayınları.
AKSAN, Doğan (1987). Türkçenin Gücü. T. İş Bankası Kültür Yayınları.
AKSAN, Doğan (1998). Türkçenin Gücü. Ankara: Bilgi Yayınevi.
AKSOY, Ömer Asım (1990). Dil Yanlışları. Ankara: Emel Matbaacılık.
AKSOY, Ömer Asım (1995).Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü 1,Atasözleri Sözlüğü. İstanbul:İnkilap Kitabevi.
AKSOY, Ömer Asım (1995).Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü 2, Deyimler Sözlüğü. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
Banguoğlu, Tahsin (2000). Türkçenin Grameri.(5.Baskı) . Ankara: TDK Yayınları.
Bayrav, Süheyla- Yerguz, İsmail (2002). Okuma- Anlama- Yorumlama. İstanbul: Multılıngual Yayınları.
CAN, Kaya (1999). Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri. Ankara.
CAN, Kaya (1999-2001). Yazım Kuralları, Noktalama İmleri, Kısaltmalar. Ankara.
CAN, Kaya (1999-2001). Üniversite ve Yüksekokullar İçin Türk Dili. İstanbul: Kıral Matbaası.
CAN, Kaya (2001). Yabancılar İçin Türkçe-İngilizce Açıklamalı Türkçe Dersleri. Ankara: 0DTÜ Yayınları.
Çotuksöken, Yusuf(1992). Türkçe Anlamdaşlar ve Karşıtanlamlılar Sözlüğü. İstanbul: Özgül Yayınları.
ÇOTUKSÖKEN,Yusuf(2001). Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili I, II. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
DEMİR, Nurettin; EMİNE, Yılmaz (2009). Türk Dili: Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
ERGİN, Muharrem (1993). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Basım Yayın Dağıtım.
Göktürk, Akşit (2001): Okuma Uğraşı. İstanbul: YKY.
GÜLSEREN, Cemil (2011). El İyisi, İstanbul: Kesit Yayınları
Günay, Doğan (2001) : Metin Bilgisi. (Genişletilmiş 2. baskı) İstanbul: Multılıngual.
Günay, Doğan (2002) : Dil ve İletişim. İstanbul: Multılıngual.
HANÇERLİOĞLU, Orhan (1995). Türk Dili Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi.
HATİBOĞLU, Vecihe (1972). Türkçenin Sözdizimi. Ankara: TDK Yayınları.
HATİBOĞLU, Vecihe (1974). Türkçenin Ekleri. Ankara: TDK Yayınları.
HATİBOĞLU, Vecihe (1978). Dilbilgisi Terimleri Sözlüğü. Ankara: TDK Yayınları.
KARASAR, Niyazi (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama Yöntemi. Ankara.
KARPAT, Kemal (1962). Türk Edebiyatında Sosyal Konular. İstanbul:Varlık Yayınları.
KIRAN, ZEYNEL(1986). Dilbilim Akımları. Ankara: Yabancı Diller Kitap ve Yayın Merkezi.
KOCAKAPLAN, İsa; ERTEM, Rekin (2011). Ünivesitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul: Kesit Yayınları.
KORKMAZ, Zeynep (2003): Türkiye Türkçesi Grameri ( Şekil Bilgisi). Ankara: TDK Yayınları.
KÖKSAL, Aydın (2000). Yabancı Dille Öğretim,Türkiye'nin Büyük Yanılgısı. Ankara: Öğretmen Dünyası Yay.
LEVENT, Agah Sırrı (1973). Dil Üstüne. Ankara: TDK Yayınları.
MARTINET, Andre (1998). İşlevsel Genel Dilbilim. Ankara:Birey ve Toplum Yayınları. Çev: Berke Vardar.
MORAN, Berna (1983). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I. İstanbul: İletişim Yayınları.
MORAN, Berna (1990). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış II. İstanbul: İletişim Yayınları.
MORAN, Berna (1994). Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış III. İstanbul: İletişim Yayınları.
NECATİGİL, Behçet (1992). Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü. İstanbul: Varlık Yayınları.
NECATİGİL, Behçet (1999). Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü. İst:Varlık Yayınları.
ÖZDEMİR, EMİN (1992). Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
ÖZDEMİR, Emin (1994). Yazınsal Türler. Ümit Yayıncılık.
ÖZDEMİR, Emin (1996). Anlatım Sanatı. İstanbul:Remzi Kitabevi.
ÖZDEMİR, Emin (1997). Eleştirel Okuma. Ümit Yayıncılık.
Özdemir, Emin ve Binyazar, Adnan (1998) . Yazma Öğretimi Yazma Sanatı. İstanbul: Papirüs.
Özdemir, Emin (2002): Yazınsal Türler. İstanbul: Bilgi.
ÖZÖN, Nejat (1994). Büyük Dil Kılavuzu. Arkın Kitabevi, İst.
Özünlü, Ünsal (2001): Edebiyatta Dil Kullanımları, İstanbul: Multılıngual
PÜSKÜLLÜOĞLU, Ali (1994). Arkadaş Türkçe Sözlük. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
PÜSKÜLLÜOĞLU, Ali (1994). Öz Türkçe Sözlük, Ankara: Arkadaş Yayınları.
TÜRKÇE SÖZLÜK (2011). Ankara: TDK Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Kelimede Yapı (Biçim ve Morfem Bilgisi)
a. Türkçe'de Kök ve Ekler
b. Yapım Ekleri
Anlatım, sunum, soru ve cevap
2. Hafta
Çekim Ekleri
a. İsim Çekim Ekleri / İsim Çekimi
b. Fiil Çekim Ekleri / Fiil Çekimi
Anlatım, sunum, soru ve cevap
3. Hafta
Anlatım Bozuklukları ve Dil Yanlışları I
Anlatım, sunum, soru ve cevap
4. Hafta
Anlatım Bozuklukları ve Dil Yanlışları II
Anlatım, sunum, soru ve cevap
5. Hafta
Anlatım Bozuklukları ve Dil Yanlışları III
Anlatım, sunum, soru ve cevap
6. Hafta
Türkçe'de Kelime Türleri
a. İsim
b. Sıfat
c. Zarf
ç. Zamir
Anlatım, sunum, soru ve cevap
7. Hafta
d. Fiil
e. Edat (Bağlaç, Ünlem)
Anlatım, sunum, soru ve cevap
8. Hafta
Kısa Sınav
9. Hafta
Sözlü Kompozisyon I
Hazırlıksız Konuşmalar
Konuşurken Yapılan Yanlışlıklar
Anlatım, sunum, soru ve cevap
10. Hafta
Sözlü Kompozisyon II
Hazırlıklı Konuşmalar
Anlatım, sunum, soru ve cevap
11. Hafta
Anlam Bilim
a. Gerçek Anlam
b. Mecaz Anlam
c. Eş Anlam
ç. Karşıt (Zıt) Anlam
d. Somut Anlam
e. Soyut Anlam
Anlatım, sunum, soru ve cevap
12. Hafta
f. Eş Sesli Kelimeler
g. İkilemeler
ğ. Deyimler
h. Atasözleri
Anlatım, sunum, soru ve cevap
13. Hafta
Cümle Bilgisi
Cümlenin Öğeleri
Anlatım, sunum, soru ve cevap
14. Hafta
Cümle Çeşitleri
Anlatım, sunum, soru ve cevap
15. Hafta
YARIYIL SONU SINAVI
16. Hafta
YARIYIL SONU SINAVI
17. Hafta
YARIYIL SONU SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Bu dersi alan öğrenciler;
1. Bir konuda yazı yazmanın kurallarını kavrar, yazılı anlatım becerisini geliştirir.
ÖÇ-2
2. Sözlü anlatım ve iletişim becerisini kazanır.
ÖÇ-3
3. Yazılı ve sözlü anlatım ve iletişim için dilin doğru ve etkili kullanılmasını kavrar, isteklerini kısa öz, ama tam olarak ifade edebilmenin, dilekçe yazmanın, rapor hazırlama becerisini kazanır.
ÖÇ-4
4. Dilimiz Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini kavrar.
ÖÇ-5
5. Sözcük kullanmada, cümle kurmada yapılan yanlışları kavrar, yazım kurallarını,noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanma becerisini kazanır.
ÖÇ-6
6. Ders kitapları dışında, çeşitli edebî türlerden okunacak metinlerle bilgi, görgü, hayat tecrübesi ve hayata bakış açısını değiştirerek farklı görüşleri hoş görme alışkanlığı kazanır.
ÖÇ-7
7. Akademik bir konuşmayı dinlemeyi, soru sormayı, gerekli açıklamayı yapmayı öğrenir, böylece toplum içi davranışların nasıl olması gerektiğini kavrar ve uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.