BU DERSİN SONUNDA ÖĞRENCİLERİN; BAŞTA DEPREM OLMAK ÜZERE TÜM AFETLERE KARŞI FARKINDA OLMA YETENEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ , AĞIRLIKLI OLARAK DA DEPREM RİSK VE TEHLİKELERİNİ EN AZA İNDİRGEMEYİ ÖĞRENMELERİ,
PRATİKTE YAPISAL VE YAPISAL OLMAYAN HASARLARI AZALTMAYI ÖĞRENMELERİ VE DOĞRU DAVRANIŞ ALIŞKANLIĞINI KAZANMALARI AMAÇLANMAKTADIR.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
AFET YÖNETİMİ
Sunum
2. Hafta
AFET ZARARLARININ AZALTILMASI
Sunum
3. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCINE GİRİŞ
Sunum
4. Hafta
DEPREMDEN KORUNMA BILINCI
Sunum
5. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 1
Sunum
6. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 2
Sunum
7. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 3
Sunum
8. Hafta
YAPISAL BILINÇ TEMEL ÖĞRETILERI 4
Sunum
9. Hafta
YAPISAL OLMAYAN TEHLIKELERI AZALTMA: Y.O.T.A ÖĞRETILERI 1
Sunum
10. Hafta
qDOĞAL AFET ZARARLARININ AZALTILMASINDA GÜVENLİ DAVRANIŞ ÖĞRETİLERİ VE İLKELERİ
Sunum
11. Hafta
KORUNMA KÜLTÜRÜNDE TEMEL ÖĞRETILER
Sunum
12. Hafta
İLK YARDIMIN BİLGİLERİ
Sunum
13. Hafta
İLK YARDIMIN TEMEL ÖĞRETİLERİ
Sunum
14. Hafta
SIVIL SAVUNMA ÖĞRETİLERİ
Sunum
15. Hafta
TOPLUM LİDERLERİNİ BİLİNÇLENDİRME
Sunum
16. Hafta
DİĞER DOĞAL AFETLER; SEL, TOPRAK KAYMASI, YANGIN, ÇIĞ.
Sunum
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
70
ÖÇ-1
20. YY IN ÖNEMLİ DEPREMLERİNİN İNCELENMESİ
ÖÇ-2
AVRUPA MAKRO SİSMİK DEPREM ÖLÇEĞİNİN YORUMLANMASI
ÖÇ-3
AFET BİLİNCİ KAVRAMI
ÖÇ-4
DEPREMDEN KORUNMA BİLİNCİNİN ÖNEMİ
ÖÇ-5
DEPREM TEHLİKELERİ VE RİSKLERİ
ÖÇ-6
DEPREM RİSKLERİNİN AZALTILMA YÖNTEMLERİ
ÖÇ-7
YAPISAL BİLİNÇ
ÖÇ-8
YAPISAL OLMAYAN TEHLİKELERİN AZALTILMASI
ÖÇ-9
DEPREM ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ DOĞRU DAVRANIŞLAR
ÖÇ-10
AİLE AFET HAZIRLIK PLANI YAPILMASI
ÖÇ-11
DEPREM EGZERSİZLERİ
ÖÇ-12
PSİKOLOJİK DESTEĞİN ÖNEMİ
ÖÇ-13
AFET SONRASI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
ÖÇ-14
TOPLUMDA AFET GÖNÜLLÜLÜĞÜ KAVRAMININ ÖNEMİ
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.