Bu dersin amacı işletme ve yönetici, yönetim, yönetimin bakış açıları gibi temel kavramları ve girişimcilik ve yönetimsel vizyonlarını geliştirmektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Temel Kavramlar.
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Temel Kavramlar.
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
3. Hafta
İşletme Türleri.
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
4. Hafta
İşletme Türleri.
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
5. Hafta
İşletme Kuruluş Süreci ve Girişimcilik
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
6. Hafta
İşletme Çevresi ve Sosyal Paydaşlar.
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
7. Hafta
Vize
SINAV
8. Hafta
İşletmenin Temel Fonksiyonları: Yönetim.
Sözlü Anlatım, okuma, tartışma
9. Hafta
İşletmenin Temel Fonksiyonları: Üretim
Sözlü anlatım, okuma, tartışma
10. Hafta
İşletmenin Temel Fonksiyonları: Satış ve Pazarlama.
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
11. Hafta
İşletmenin Diğer Fonksiyonları: İnsan Kaynakları Yönetimi.
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
12. Hafta
İşletmenin Diğer Fonksiyonları: Muhasebe.
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
13. Hafta
İşletmenin Diğer Fonksiyonları: Finans.
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
14. Hafta
İşletmenin Diğer Fonksiyonları: Ar-Ge.
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
15. Hafta
Çağdaş İşletme Konuları
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
16. Hafta
Çağdaş İşletme Konuları
Sözlü Anlatım, okuma, örnek olay, tartışma
17. Hafta
FİNAL
SINAV
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
3
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
İşletmeyle ilgili temel kavramları anlama
ÖÇ-2
Bir iş zekasının nasıl geliştirileceğini anlama
ÖÇ-3
Organizasyon yapısının temel ilkelerini anlamak
ÖÇ-4
Çağdaş iş bölümlerini kavrama
ÖÇ-5
İşletmede yönetimi anlama
ÖÇ-6
İşletmelerde insan kaynaklarını anlama.
ÖÇ-7
İşletmelerde pazarlamayı anlama
ÖÇ-8
İşletmelerde Finansı Anlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.