• Öğrencilerin Microsoft Office programları (Excel,Power Point,Word,Outlook) ile hesap programları oluşturabilme, sunumlar hazırlayabilme, elektronik ortamda yazı yazabilme, e-posta kültürüne hakim olma ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
• Öğrencilerin okul ve iş hayatında bilgisayarlardan, elektronik tablolama yazılımlarından, kelime işlemci yazılımlarından, sunum hazırlama yazılımlarından nasıl faydalanabilecekleri konusunda bilgilendirilmesini sağlamak.
• Bilgisayarların gelişimi, bilgisayar ağları, bilgi işleme, CPU, bellek, bilgisayar giriş/çıkış ve saklama cihazları, yazılım, işletim sistemleri, kelime işlem programlarına değinmek.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
- Giriş seviyesinde ingilizce
- Giriş seviyesinde bilgisayar kullanıcılığı(bilgisayara aşinalık)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nezriye Gözde Bircan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
*Teori - Salı, 14:00-15:50, LAB-1, Basın Ekspres Kampüsü
*Uygulama - Perşembe, 15:00-16:50, LAB-1, Basın Ekspres Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 10:00-11:00, B8-06 Basın Ekspres Kampüsü
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Teorik anlatım
- Bilgisayarda uygulama
- Gerçek işletme problemlerinin bilgisayarda oluşturularak çözümlenmesi
- Ders içeriğinde ders konularından seçilen zorunlu ödevler
Temel Kaynaklar
- Bilgisayar Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2.BASKI
Diğer Kaynaklar
- Ders sırasında verilen sunum notları
- blog.excel751.com
- Microsoft Office uygulamaları için yazılmış herhangi bir kitap
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
"Arayüz-sayfa-hücre
Biçimlendirme
Anahtar Özellikler
Tablo yapıları"
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
2. Hafta
"Sıralayın ve filtreleyin
Veri araçları
Pivot tabloları"
Sözlü anlatım,Laboratuvar,
3. Hafta
"Grafikler
• Çizgi çizelgeleri
• Pasta grafikler
• Sütun - Çubuk grafikler
• Birleşik grafikler"
- Bilgisayarı oluşturan temel donanım bileşenlerini tanımak ve görevlerini açıklayabilmek
ÖÇ-2
- Uygulama yazılımları ve sistem yazılımları arasındaki farkları açıklayabilmek
ÖÇ-3
- Merkezi işlem birimi ( CPU ) ve bilgisayar giriş/çıkış cihazlarını tanımlayabilmek
ÖÇ-4
- Bilgisayar dosyaları, verilerin saklanması, bilgisayar ağları, internet, kullanım hakkı, virüsler, bilgisayar ve sağlık konularında genel bilgiye sahip olmak
ÖÇ-5
- Okul ve iş hayatında Microsoft Office yazılımlarının önemini açıklayabilmek ve faydalanabilmek
ÖÇ-6
- Kelime işlem programlarını kullanarak yazı oluşturma, biçimleme, tablolar, şablonlar ve anahat kullanımı yeteneklerine sahip olmak
ÖÇ-7
- Bilgisayarlı sunum tekniklerini öğrenerek, sunum hazırlama ve sunumu özelleştirme yeteneklerine sahip olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.