Bu dersin amacı Sosyal Bilimlerde araştırma yapmak için gerekli olan temel kavram ve yöntemleri tanıtmak ve beraberinde bilimsel bir araştırma yapmak için öğrencilerin analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Ayrıca sorgulama, anlama, teşhis etme, düşünme, kendini sözlü ve/veya yazılı bir şekilde ifade etme konusundaki becerilerin geliştirilmesi bu dersin diğer bir amacını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve derse oryantasyon
Ders anlatımı ve tartışma
2. Hafta
Neden bilimsel araştırma yaparız?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
3. Hafta
Sosyal bilimlerde temel araştırma çeşitleri nelerdir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
4. Hafta
Teori ve Sosyal Bilimlerde Araştırma
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
5. Hafta
Literatür(Yazın taraması) nedir ve araştırmacılar literatür taraması yaparken nasıl bir yaklaşım benimsemelidir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
6. Hafta
Bilimsel araştırma tasarımı stratejileri: Bir bilimsel araştırma nasıl dizayn edilir ve araştırma dizaynı bileşenleri nelerdir?
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
7. Hafta
Kalitatif ve Kantitatif ölçüm ve temel farkları
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
8. Hafta
Vize sınavı
Sınav
9. Hafta
Vize Sınavı
Sınav
10. Hafta
Kalitatif ve Kantitatif örnekleme yöntemleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
11. Hafta
Veri toplama yöntemleri: Gözlem, anket tasarımı ve deneysel çalışmalar
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
12. Hafta
Veri analizi (Kantitatif & Kalitatif)
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
13. Hafta
Bilimsel araştırma raporu oluşturma prensipleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
14. Hafta
Bilimsel araştırma önerisi tasarımında izlenecek temel adımlar ve öneri bileşenleri
Ders anlatımı, sunum, okuma ve tartışma.
15. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Bilimsel bir araştırmaya neden ihtiyaç duyulduğunu kavrayabilecektir.
ÖÇ-2
Bilimsel araştırmanın gerekli veya değerli olduğu durumları tespit edebilecektir.
ÖÇ-3
Herhangi bir araştırma merakını yapısal ve anlaşılır bir biçimde bir araştırma önerisi olarak hazırlayabilecektir.
ÖÇ-4
Araştırma sorularını ve bu soruları cevaplamaya yönelik çabalardan biri olan hipotez(leri) oluşturabilecektir.
ÖÇ-5
Kantitatif (nicel) ve Kalitatif (nitel) araştırma dizaynlarının temel , ayırt edici yönlerini anlayabilecektir.
ÖÇ-6
Araştırma sorularını dikkate alarak uygun araştırma yöntemini belirleyebilecek ve uygulayabilecektir.
ÖÇ-7
Uygun analiz tekniğini belirleyip, analiz yapabilecek ve sonuçları yorumlayabilecektir.
ÖÇ-8
Araştırma çıktılarını farklı formlarda (yazılı ve/veya sözlü) sunabilecektir.
ÖÇ-9
Diğer araştırmacılar tarafından ortaya konulmuş çalışmaları bilimsel bir çerçevede yorumlayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.