Dersin amacı, öğrenciye üretim ve operasyon yönetiminin temel kavramlarını ve karar alanlarını, diğer iş süreçleriyle ilişkisini ve stratejik önemini kavratmak; üretim ve operasyon süreçlerindeki problemleri belirleme, tanımlama ve çözümleme yöntemlerini aktarmak; bu süreçlerin analizi, tasarımı ve yönetimi konusunda bilgi vermektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders Tanıtımı; Üretim ve Verimlilik
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
2. Hafta
Üretim Yönetimi ve Rekabet Stratejisi; Talep Tahmin Sistemleri
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
3. Hafta
Talep Tahmin Sistemleri
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
4. Hafta
Ürün ve Hizmet Tasarımı
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
5. Hafta
Talep Tahmin Sistemleri Vaka Analizi; Ürün ve Hizmet Tasarımında Kalite Fonksiyonu Yayılımı
Kapasite Planlama Vaka analizi; Ürün Odaklı Tesis Yerleştirme Stratejis
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
9. Hafta
Tesis Yerleştirme Stratejileri Vaka Analizleri; Hücresel İmalat Sistemleri ve Grup Teknolojisi
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
10. Hafta
Ara Sınav
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
11. Hafta
Toplu ( Bütünleşik) Üretim Planlama; Stok Yönetim
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
12. Hafta
Stok Yönetimi
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
13. Hafta
Malzeme İhtiyaç Planlaması
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
14. Hafta
Toplu Üretim Planlama Vaka Analizi; Stok Yönetimi Vaka Analizi
Ders anlatma, problem çözme, sınıf tartışmaları
15. Hafta
Final haftası
Sınav
16. Hafta
Final haftası
Sınav
17. Hafta
Final haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Üretim ve operasyon yönetiminin alt süreçlerini, işletmedeki diğer iş süreçleriyle etkileşimini ve rekabet avantajı açısından üretim ve operasyon yönetiminin önemini kavramış olacak; işletmedeki üretim ve operasyon süreçlerinde üretkenlik, verimlilik ve etkinlik gibi performans ölçütlerinin hesaplamasını yapabilecektir.
ÖÇ-2
Talep tahminlerinin işletmedeki üretim kaynaklarının planlanması üzerindeki rolünü kavramış olacak; ihtiyaca en uygun talep tahmin yöntemini belirleyip, uygulayabilecektir.
ÖÇ-3
Teknolojik gelişmeler ve talep doğrultusunda, işletmenin stratejik hedefleriyle uyumlu bir şekilde; uzun, orta ve kısa vadeli kapasite ihtiyaçlarını belirleyebilecek, uygun kapasite planlarını oluşturup, değerlendirebilecektir.
ÖÇ-4
Talebi karşılayacak ve toplam maliyetleri en azlayacak şekilde işletmenin stratejik hedefleriyle uyumlu üretim planları oluşturabilecek; malzeme ihtiyaçlarını hesaplayabilecek ve stok planlaması yapabilecektir.
ÖÇ-5
İşletmenin üretim ve operasyon yönetimi süreçlerinin analizini yapabilecek; verimliliği ve etkinliği arttıracak şekilde süreç iyileştirme ve tasarımı yapabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.