İşletmenin sürekliliğini sağlamak ve piyasa değerini maksimum kılmak amacına yönelik olarak, finansal analiz ve kontrol, uzun ve kısa vadeli finansal planlama ve işletme sermayesi yönetimi ve bütçelemeye ilişkin temel kavramların açıklanması.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Emine Müge Çetiner, Prof. Dr. Emine Müge Çetiner
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi , 14.00 - 15.50 BK B - 302
Salı , 10.00 - 11.50 BK Z - 01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Online sınıf tartışmaları, örnekler çözme.
Temel Kaynaklar
Keown,Martin,Petty,Scott ,Foundations of Finance(The Logic and Practice of Financial Management)3’ rd Edition, Prentice Hall,2000.
Diğer Kaynaklar
Supplementary book:
Eugene Brigham and Scott Besley,Essentials of Management Finance 12’ th Edition,Dryden Press, 2000.
Makaleler
Temel finansal tablolar, finansal analize giriş, nakit akımları
Yüz yüze
4. Hafta
Firma performansını değerleme
Yüz yüze
5. Hafta
Başabaş noktası analizi ve kaldıraçlar
Yüz yüze
6. Hafta
Finansal tahmin, planlama, bütçeleme
Yüz yüze
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
İşletme sermayesi yönetimi, nakit, alacak ve stok yönetimi
Yüz yüze
10. Hafta
Risk ve getiri
Yüz yüze
11. Hafta
Paranın zaman değeri
Yüz yüze
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Yüz yüze
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
Yüz yüze
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
Yüz yüze
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Temel finansal tabloları tanır
ÖÇ-2
İşletmenin finansal gereksinimlerini tanımlar
ÖÇ-3
İşletmede varlık ve borç yönetimini planlar ve yürütür.
ÖÇ-4
Finansal analiz ve planlama konusunda hesaplamalar yapar.
ÖÇ-5
Kısa ve uzun vadeli finansal teknikleri tanımlar ve analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.