Dersin amacı, iş yaşamının önemli bileşenlerinden biri olan pazarlamanın temel ilkelerini öğrencilere tanıtmaktır. Bu derste öğrencilerden, pazarlama uzmanlarının müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap vermek için nasıl değer yaratıp bunu müşterilere nasıl aktardıklarını öğrenmeleri beklenmektedir. Öğrenciler aynı zamanda, pazarlamacıların en iyi hizmet verebilecekleri hedef pazarlara nasıl karar verdiklerini ve bu pazarlara uygun ürünleri ve hizmetleri nasıl belirlediklerini öğrenirler. Ürün geliştirme, marka oluşturma, fiyatlandırma stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, promosyon gibi çeşitli konular ele alınır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-11:50; B-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Kemal Özkan Yılmaz; randevu ile Online veya fiziksel planlanır. Ayrıca Salı 12:00-13:50.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Kotler, P., Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar
- Pazarlama İlkeleri ile ilgili çeşitli makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
What is marketing? Key concepts and themes.
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
The Role of Marketing in Economic Systems. Marketing’s Value to Consumers, Firms, and Society.
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Marketing Strategy Planning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Evaluating Opportunities in the Changing Market Environment.
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Focusing Marketing Strategy with Segmentation, Targeting and Positioning.
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions.
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Consumer Behaviour: How People Make Buying Decisions.
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Business and Organizational Customers and Their Buying Behavior.
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Integrated Marketing Communications and the Changing Media.
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Ethical Marketing in a Consumer-Oriented World.
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler temel pazarlama kavramlarını ve terimlerini öğrenir ve açıklayabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler pazarlama karmasının ne olduğunu ve iş hayatında nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, ticari şirketler ve kâr amacı gütmeyen kurumlar için pazarlamanın önemini anlayıp takdir ederler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, gelecekteki iş dünyasında, pazarlama odaklı bir perspektife sahip olmanın önemini kavrarlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazarlama stratejileri yaratırken pazar koşulları ile müşteri istek ve ihtiyaçlarını analiz edip değerlendirebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.