Ders, pazarlama diline giriş niteliğindedir ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayan hassas pazarlama stratejileri oluşturmayı öğrenmeye odaklanır. Ders içeriği, pazarlamanın temel ilkelerinin yanı sıra, organizasyonel ve sosyal işlevlerini ele alır. Konular arasında pazar bölümlendirme, ürün geliştirme, promosyon, dağıtım ve fiyatlandırma yer alır. Marketing Management dersinin amacı, öğrencilere olası çözümleri elde etmek ve iş kararlarını modellemek için pazar koşullarını, pazarlama sorunlarını ve iş sorunlarını inceleme fırsatı sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr.Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı,13:00-15:50, A-503, Basın Ekspres Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu ile görüşme saatleri verilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Kotler, P., Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management. USA: Pearson Education, Inc.
Diğer Kaynaklar
Marketing Management konusuyla ilgili çeşitli materyaller ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Syllabus and Course Introduction
- Anlatım, tartışma
2. Hafta
Chapter 1: Defining Marketing for the New Realities
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
3. Hafta
Identifying market segments and targets
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
4. Hafta
Crafting the brand positioning and competing effectively
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
5. Hafta
Crafting the brand positioning and competing effectively
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
6. Hafta
Setting product strategy and introducing new offerings
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
7. Hafta
Arasınav haftası
Arasınav haftası
8. Hafta
Arasınav haftası
Arasınav haftası
9. Hafta
Setting product strategy and introducing new offerings
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
10. Hafta
Developing pricing strategies and programs
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
11. Hafta
Designing and managing integrated marketing channels
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
12. Hafta
Managing mass communications: advertising, sales promotions, events and experiences, and public relations
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
13. Hafta
Managing digital communications: online, social media, and mobile
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
14. Hafta
Managing marketing responsibly in the global economy
- Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, bir işletmede pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve günümüz toplumunda pazarlamanın önemini fark ederler.
ÖÇ-2
Öğrenciler mevcut ürün ve hizmetler için pazarlama stratejilerini analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, seçilen bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, değerlendirir ve belirlerler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, şirketlerin ihtiyaçlarını ve yönetimsel talebi karşılamak için çağdaş pazarlama teorilerini uygularlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, karmaşık pazarlama güçlüklerini ve sorunlarını, uygulanabilir etik davranış teorileri, ilkeleri ve yöntemlerini kullanarak yorumlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.