Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Marketing Management

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS3002 3 Marketing Management 3/0/0 Z English 5
Dersin Amacı
Ders, pazarlama diline giriş niteliğindedir ve tüketici ihtiyaçlarını karşılayan hassas pazarlama stratejileri oluşturmayı öğrenmeye odaklanır. Ders içeriği, pazarlamanın temel ilkelerinin yanı sıra, organizasyonel ve sosyal işlevlerini ele alır. Konular arasında pazar bölümlendirme, ürün geliştirme, promosyon, dağıtım ve fiyatlandırma yer alır. Marketing Management dersinin amacı, öğrencilere olası çözümleri elde etmek ve iş kararlarını modellemek için pazar koşullarını, pazarlama sorunlarını ve iş sorunlarını inceleme fırsatı sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr.Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı,13:00-15:50, A-503, Basın Ekspres Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu ile görüşme saatleri verilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar

- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.

- Kotler, P., Keller, K. L. (2016). A Framework for Marketing Management. USA: Pearson Education, Inc.

 

Diğer Kaynaklar Marketing Management konusuyla ilgili çeşitli materyaller ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Syllabus and Course Introduction - Anlatım, tartışma
2. Hafta Chapter 1: Defining Marketing for the New Realities - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
3. Hafta Identifying market segments and targets - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
4. Hafta Crafting the brand positioning and competing effectively - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
5. Hafta Crafting the brand positioning and competing effectively - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
6. Hafta Setting product strategy and introducing new offerings - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
7. Hafta Arasınav haftası Arasınav haftası
8. Hafta Arasınav haftası Arasınav haftası
9. Hafta Setting product strategy and introducing new offerings - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
10. Hafta Developing pricing strategies and programs - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
11. Hafta Designing and managing integrated marketing channels - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
12. Hafta Managing mass communications: advertising, sales promotions, events and experiences, and public relations - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
13. Hafta Managing digital communications: online, social media, and mobile - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
14. Hafta Managing marketing responsibly in the global economy - Anlatım, tartışma ve öğrenci sunumları
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, bir işletmede pazarlamanın önemini, pazarlamanın diğer işletme işlevleriyle nasıl ilişkili olduğunu ve günümüz toplumunda pazarlamanın önemini fark ederler.
ÖÇ-2Öğrenciler mevcut ürün ve hizmetler için pazarlama stratejilerini analiz ederler.
ÖÇ-3Öğrenciler, seçilen bir ürün veya hizmet için bir hedef pazar seçer, değerlendirir ve belirlerler.
ÖÇ-4Öğrenciler, şirketlerin ihtiyaçlarını ve yönetimsel talebi karşılamak için çağdaş pazarlama teorilerini uygularlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, karmaşık pazarlama güçlüklerini ve sorunlarını, uygulanabilir etik davranış teorileri, ilkeleri ve yöntemlerini kullanarak yorumlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9