Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere yurtdışında iş yapmanın mekaniklerini sağlam bir şekilde anlamak ve onlara benzersiz problemler, uluslararası ticaretle uğraşan organizasyonların özellikleri hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır.
Ele alınan ana temalar: ortaya çıkan Yeni Ekonomi, küreselleşme, uluslararası ticaretin sosyo-ekonomik, politik ve kültürel ortamlarındaki farklılıklar, doğrudan yabancı yatırım, bölgesel ekonomik entegrasyonlar ve / veya bloklar, küresel strateji, dış pazarlara girme yöntemleri, küresel pazarlama, küresel insan kaynakları yönetimi ve organizasyonel tasarımları, yönetim uygulamaları vb. açısından çok uluslu şirketler
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Ticarete ve Küreselleşmeye Genel Bakış Ders anlatımı/ tartışma
2. Hafta İşletmenin Karşısındaki Kültürel Ortamlar Ders anlatımı/ tartışma
3. Hafta Devlet ve Hukuk Sistemleri Ders anlatımı/ tartışma
4. Hafta Ekonomik Sistemler ve Pazar Yöntemleri Ders anlatımı/ tartışma
5. Hafta Ticaret ve Faktör Hareketliliği Teorisi Ders anlatımı/ tartışma
6. Hafta Ticaret Korumacılığı Ders anlatımı/ tartışma
7. Hafta Ekonomik Entegrasyon ve İşbirliği Ders anlatımı/ tartışma
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Döviz Piyasaları Ders anlatımı/ tartışma
10. Hafta Döviz Kurlarını Etkileyen Faktörler Ders anlatımı/ tartışma
11. Hafta Küresel Borç ve Sermaye Piyasaları Ders anlatımı/ tartışma
12. Hafta Kurumsal Politika ve Strateji Ders anlatımı/ tartışma
13. Hafta Küresel Pazarlama Ders anlatımı/ tartışma
14. Hafta Küresel İnsan Kaynakları Yönetimi Ders anlatımı/ tartışma
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 1 20
Final 1 60


ÖÇ-1Uluslararası İşletmeler konusunda gerekli terminolojiye hakim olmak
ÖÇ-2Yerel piyasalarda ve Uluslararası Piyasalarda faaliyet göstermenin farkını ifade etmek
ÖÇ-3Uluslararası alandaki temel aktörlerin kimler ve/veya hangi kurumlar olduğunu öğrenmek ve katkıları çerçevesinde değerlendirmek
ÖÇ-4Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren ve/veya gösterecek işletmelerin hangi tür risklerle karşı karşıya kalabileceğini anlamak açıklamak ve göstermek
ÖÇ-5Bölgesel ekonomik entegrasyon sağlayan kurumların neler olduğunu listelemek list ve dünya ticaretine olan etkilerini değerlendirmek
ÖÇ-6Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren işletmelerin karşı karşıya oldukları bazı finansal yükümlülükleri açıklamak ve değerlendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60