Muhasebenin temel kavramlarını, çift taraflı kayıt sistemini ve temel mali tabloları öğretmek.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
Yoktur
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Wendesday, Ataköy Campus, 3B/03/05; 18:00-21:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Wendesday, 17:30-18:00; 3B/03/05;
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Konu anlatımı
-Sınıf içi uygulama
-Ödevler
Temel Kaynaklar
--Principles of Accounting, Belverd E. Needles, Powers Marian, Susan V. Crosson, Houghton Mifflin, 2001.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
2. Hafta
Bilanço ve finansal olayların bilançoya etkileri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
3. Hafta
Çift taraflı kayıt sistemi ve muhasebe defterleri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
4. Hafta
Hizmet İşletmeleri Muhasebe Kayıtları
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
5. Hafta
Ticaret İşletmeleri, Stoklar (sürekli ve aralıklı envanter)
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
6. Hafta
Ticaret İşletmeleri, İadeler, İndirimler, İskontolar
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
7. Hafta
Ara Sınav
Ara sınav
8. Hafta
Dönemsonu İşlemleri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
9. Hafta
Dönemsonu İşlemleri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
10. Hafta
Dönemsonu İşlemleri
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
11. Hafta
Maddi Duran Varlıklar
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
12. Hafta
Maddi Duran Varlıklar
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
13. Hafta
Amortisman
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
14. Hafta
Kapanış Kayıtları
Ders anlatımı ve örnek çözümleri
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Muhasebenin temel kavramları
ÖÇ-2
Çift taraflı kayıt sistemi
ÖÇ-3
Temel finansal tablolar
ÖÇ-4
Dönemsonu İşlemleri
ÖÇ-5
Ticaret İşletmelerinin Muhasebe Kayıtları
ÖÇ-6
Amortisman
ÖÇ-7
Kapanış Kayıtları
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.