Kar amaçlı veya kar amacı olmayan kuruluşlarda Strateji ve Performans, SWOT Analizi, Kaynak Tabanlı Yaklaşım; İş Stratejileri: Dikey Entegrasyon, Maliyet Liderliği, Ürün Farklılaştırma, Esneklik, Gizli Anlaşmalar; Kurumsal Stratejiler; Stratejik İş Birlikleri, Çeşitlenme, Birleşme ve Satın Alma, Uluslararası Stratejiler ile ilgili temel bilgileri müzakere ortamında vermek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
Anlatım, tartışma
2. Hafta
Bir Firmanın Dış Ortamının Değerlendirilmesi
Anlatım, tartışma
3. Hafta
Bir Firmanın Dahili Yeteneklerini Değerlendirme
Anlatım, tartışma
4. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Maliyet Liderliği
Anlatım, tartışma
5. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Ürün Farklılaştırma
Anlatım, tartışma
6. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Ürün Farklılaştırma
Anlatım, tartışma
7. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Esneklik ve Gerçek Seçenekler
Anlatım, tartışma
8. Hafta
İşletme Düzeyinde Stratejiler - Esneklik ve Gerçek Seçenekler
Stratejik yönetimde temel faaliyetleri tanımlayan stratejik yönetim sürecinin pratik ve bütünleştirici modelini açıklar.
ÖÇ-2
Strateji ve stratejik planlar oluşturmada bilgi ve yeteneklerini gösterir.
ÖÇ-3
Bir şirketin stratejisinin değiştirilmesi ve geliştirilmesi için öneriler geliştirmek.
ÖÇ-4
Dinamik küresel iş ortamı ile mücadelede rekabet durumunu ve stratejik ikilemi hızla değişen pazar eğilimleri ve teknolojik ilerleme açısından analiz eder.
ÖÇ-5
Yöneticilerin iş, endüstri ve kültürel farklılıkların doğasına dayalı stratejileri uygulama ve değerlendirmede karşılaştığı zorlukları değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.