Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1 (A1.1 ) basamağında yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Bunun yanısıra :
Kültürler arası farklıları anlama
Kendi kültürüyle bir diğer kültürü karşılaştırma
Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
Öğrenilen dilin özellikleri ve yaşama biçimlerini, kendininkiyle karşılaştırabilme.
Ön Koşullar
Dersi seçmiş olmak
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Ar. Gör. Pınar Sarp, Arş. Gör. Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci odaklı, kritik ve analitik düşünceyi kullanmaya yönelik
Temel Kaynaklar
-
· Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1 (www.cornelsen.de/studio-d)
· Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
· Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache ()
Diğer Kaynaklar
-Ayşe Ş. Güvenir tarafından hazırlanmış ve derlenmiş Çalışma Kağıtları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin hedeflerinin anlatılması,kitap ve kaynaklarla ilgili bilgi verilmesi, enternasyonal sözcükler, önemli Alman kişilikler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
2. Hafta
Soru Cümleleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
3. Hafta
Soru cümleleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
4. Hafta
Fiil Çekimleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
5. Hafta
Fiil çekimleri
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
6. Hafta
Cafe de konuşma, menü, hesap ve telefon defteri , fiillerin şimdiki zamanı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
7. Hafta
Şahıs zamirleri, isimlerin çoğul ekleri ve bunlarla ilgili kısa metinler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
sınav
9. Hafta
Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
10. Hafta
Sınavın değerlendirilmesi Belirli artikeller, belirsiz artikeller, sınıf düzenindeki eşyaları öğrenme
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
11. Hafta
Belirli artikeller, belirsiz artikeller, Çoğul ekler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
12. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
13. Hafta
Ülkeler, şehirler ve yönler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
14. Hafta
Olmak fiilinin geçmiş zamanı, Avrupa’daki diller,komşular, kültürel zenginlikler
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
15. Hafta
Final sınavı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
16. Hafta
Final sınavı
Öğrenci Odaklı, sözlü ve yazılı anlatım
17. Hafta
Final sınavı
sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-2
Etik değerlerin kazanılması
ÖÇ-3
Disiplinler arası bilgi edinme
ÖÇ-4
Yeni bir dilde kendini ifade edebilme
ÖÇ-5
Grup çalışması yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.