Öğrenciler, 1. ve 2. grup fiilleri kullanarak bildirilen konuşmada olumlu ve olumsuz halleri kullana rak cümleler kurabilir ve dileklerini kendi cümleleri ile ifade edebileceklerdir. Aynı zamanda tanım layıcı sıfatlar, gösterme amaçlı sıfatlar ve iyelik sıfatlarını kendi cümlelerinde ayırt etme ve kullanma konusunda da bilgi sahibi olacaklardır. Konum ya da yol tarifi sorulduğunda anlaşılabilir seviyede Fransızca cevap verebilirler
Ön Koşullar
Fransızca I için ön koşul aranmaz.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Öğrenciden derse devam istenir.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Mehmet Süha Sarıoğlu, Pınar Sarp
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ataköy Yerleşkesi, 4. kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
M. Mauget,"Langue et Civilsation Française adlı ana kitapta belirlenen konuların işlenmesi ile başla yan öğretim, işlenen konuyu belletici ve alışma kağıtları yardımıyla konuyu kalıcı bir şekilde öğrenmiş olacaklardır. Ev ödevleri ve yine işlenen konu üzerinde hazırlanmış konu çeşitli soru-cevap ve ;alıştırma larının olduğu fotokopiler öğrencilere dağıtılmaktadır. Bir sonraki derste verilen ödevlerin düzeltim çalışmaları yapılmaktadır. Kelime bilgisi üzerinde yapılan tüm çalışmalarda, hazırlanmış olan fotokopiler ve öğretici çalışma kağıtları öğrencilere dağıtılmaktadır. Konuşma yetisinin geliştirilmesi amacıyla soru cevap alıştırmaları yapılmaktadır.
Temel Kaynaklar
G.Mauger, Cours de Langue et de Civilisation Française, Librairie Hachette Paris 1985 Catherine Dollez, Sylvie Pons; Alter Ego:Methode de Français I, Librerai Hachette Paris ve yine:
"Le Français par les Mots Croisés" Eli Yayınları Paris1990 kitabı kullanılmaktadır
J.Bady, I.Greaves, A. Petetin " Exerçons-nous Grammaire 350 Exercices" Niveau Débutant., Librairie Hachette - Paris kullanılmaktadır.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fransızca/1 ve Fransızca/2 derslerinde kullanılacak kitapların tanıtımı, ilgili Syllabus’ün okunup öğrencilerden isteklerin neler olduğunu ve nelerden sorumlu olacaklarının açıklanması, vize ve final sınavlarının nasıl notlanacağı, bu notlamada devamlılık, ödevlerin genel yüzde oranlarının öğrencilere tanıtılması. Fransızcanın fonetik düzeni – alfabe tanıtımı, ses uyumu ve basit kelimelerin fonetik yapılarının tanıtımı, alfabetik okunuşların örneklenmesi.
Yazılı örneklemeler.
2. Hafta
Alfabe bilgilerinin ve fonetik düzenin hatırlatılmasından sonra “Article” konusuna giriş. Article’lerin örneklerle tanıtımı, uygulamaları. Basit “Tümce okuma denemeleri”. Vocabulaire çalışmaları ve okunuşların üzerinde yapılacak çalışmalar. İsim tamlalamalarının yapıları ve kuruluş kuralları ve bu konuyla ilgili olarak kullanılan “article” sistemlerinin örnekleriyle açıklanması.
Yazılı açıklamalar ve örneklemeler.
3. Hafta
Avoir ve Etre yardımcı fiillerin açıklanması, Fiil gruplarına genel bir bakış ve 1. grup fiillerin çekim ekleri. Vocabulaire bilgileriyle tümce kurulması, Tümcenin genel yapısı hakkında açıklamalar.Kendini tanıtıcı genel basit tümcelerin kurulumu ve yazılımı.Öğrencilere konu üzerinde çeşitli ödevler verilecektir(Avoir-Etre ve 1. grup fiillerden en çok kullanılanları arasından seçilecek örneklerle Türkçe-Fransızca çeviri ödevlemeleri yapılacaktır.) Milliyet ve ülkeleri içeren vocabulaire kağıtlarının dağıtımı, ilgili çalışmalar.
Yazılı örnekleme ve açıklamalar.
4. Hafta
İsmin hallerinin tanıtımı ve konuyla ilgili olarak article ve préposition kuruluşlarının incelenmesi. Conversation çalışmaları.Günlük konular hakkında, kendini tanıtan cümlelerle soru-cevap kalıplarının aktarımı. Yeni Vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. İşaret Sıfatlarının öğrenilmesi ve uygulamalar.Yardımcı fiillerden “Pouvoir-Devoir” fiillerinin çekimi ve bu fiillerle yapılan basit tümceler, soru-cevap çalışmaları.
Yazılı olarak ödevin cevaplarının açıklanması ve diğer açıklamalar.
5. Hafta
İşaret sıfatlarının tekrarı, niteleme sıfatlarının liste şeklinde dağıtımı.İlgili sıfatlar ile 1.grup fiillerin tümcede kullanımları. Tümce çeşitleri( Olumsuz, soru ve olumsuz soru çeşitleri ). Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Soru-yanıt ile parça üzerinde çalışmalar.İsim tamlamaları ve ismin hallerine ilişkin hatırlatıcı ödevlerin öğrencilere dağıtımı ve konu üzerinde çalışmalar. Haftanın günlerinin tanıtılması.“Faire – Savoir” yardımcı fiillerinin tanıtımı ve tümce içi kullanımları.Ev ve evin bölümleriyle mevsim ve ayları tanıtıcı yeni vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve bu vocabulaire üzerine basit tümce kuruluş çalışmaları. İsim tamlamaları ile yeni kelimelerin pekiştirilmesi. Olumsuz cevaplamalar üzerine dağıtılan soru kalıplarıyla çalışmalar.1.grup fiiller üzerine ek çalışmalar. Tüm 1 ci grup fiillerin şimdiki zaman çekimleri.Belgesiz sıfatların tanıtımı, konunun kitaptan takibi ve okuma çalışmaları.
Yazılı çalışmalar.
6. Hafta
Vizeye hazırlık niteliğinde tekrarlar.Meslekler üzerine hazırlanmış yeni vocabulaire kağıtlarının dağıtımı. 1 grup fiillerin öğrenimine devam edilmesi. Fransızca-Türkçe ve Türkçe-Fransızca çeviri çalışmaların yapılması. Soru cevap çalışmaları. Kitaptan yeni konunun okutulup işlenmesi. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tanıtımı ve konu üzerinde pekiştirici çeviri çalışmaları
Yazılı örneklemeler ve çalışmalar.
7. Hafta
Vize Haftası.
Sınav
8. Hafta
Vize sorularının cevaplanması.Saat ve zaman kavramının işlenmesi. Konuyla ilgili soru-cevap çalışmaları. Olumlu ve olumsuz tümce çeşitlerinin tekrarı, şehir ve şehirde bulunan bina, meydan ve çeşitli yapılar üzerine hazırlanmış olan vocabulaire fotokopilerinin dağıtımı ve konuyla ilgili tümce çalışmaları. Verilen cevaba göre soru bulmaca çalışmaları. İyelik sıfatlarının tekrarı.Hayvanlar ve doğa ile ilgili yeni vocabulaire listelerinin öğrencilere tanıtımı, kelimeler üzerinde cümle kuruluşları yapılacaktır.
Yazılı açıklamalar.
9. Hafta
Yön ve yol tarifi için kullanılan kavramının işlenmesi ve konu ile ilgili dağıtılacak soru içeren çalışma kağıtları üzerinde cevaplamalar yaptırılacaktır. 2.ci grup fiillerin tanıtımı, ilgili fotokopilerinin dağıtımı, cümle kuruluş çalışmaları. Şahıs Zamirlerine giriş, tanıtım ve örneklemeler. Okuma çalışmaları.
Yazılı örneklemeler ve çalışmalar.
10. Hafta
Yeni okuma parçalarının dağıtımı. Hava durumu ile ilgili kalıp tümcelerin üzerinde açıklayıcı çalışmalar. 1. grup, 2.ci grup ve öğrenilmiş olan tüm yardımcı fiillerin oluşturduğu türkçe bir metni – cümleleri fransızcaya tercümesi içerikli ödev kağıtlarının dağıtımı ve genel tekrarlar. Şahıs zamirlerinin tekrarları, örneklemeler. Di'li geçmiş zaman anlatımı ve örneklemeler.
Yazılı çalışma ve örneklemeler.
11. Hafta
Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler.
Verilmiş olan ödevin yazılı olarak soru cevaplamaları ve diğer çalışmalar.
12. Hafta
Di'li geçmiş zamanın geçmiş zaman ortaç fiili -participe passé- üzerindeki accord çalışmaları, şahıs zamirlerinin yine geçmiş zaman ortaç fiili üzerindeki accord çalışmalarına örnekler,Dönem içinde yapılmış olan tüm derslerin genel tekrarları.Di'li geçmiş zamanın örnekleme çalışmaları.Şahıs Zamirlerinin kullanım tekrarları. Ödevlemeler.
Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve yazılı örneklemeler.
13. Hafta
Final sınavı için ögrenci isteğine uygun olacak tekrarlar, soru-yanıt çalışmaları, genel tekrarlar. Şahıs zamirleri ve di'li geçmiş zamanda kullanım örneklerinde participe passé accordları üzerine çalışmalar.
Ödevlerin yazılı cevaplamaları ve diğer örneklemeler.
14. Hafta
Final sınavı için genel istek doğrultusunda tekrar çalışmaları. Geçmiş zaman ortaç fiilin şahıs zamirine göre accordu üzerine ek çalışmalar.
Yazılı örneklemeler.
15. Hafta
Final Sınavı
Tekrar
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler haber kipinin şimdiki zamanını içeren ve Fransız Dili'nde ki 1 ve 2.ci grup fiillerle basit cümleler kurup isteklerini kendi cümleleriyle ifade edebiliyorlar.
ÖÇ-2
Niteleme sıfatları, işaret sıfatları ve iyelik sıfatlarını belirleyebiliyorlar ve bunları cümlelerinde kullanıyorlar.
ÖÇ-3
Öğrenci kendisine sorulan adres veya yol tarifini anlaşılır düzeyde fransızca aktarabiliyor.
ÖÇ-4
Öğrenci, fransızca dilinde tanışma cümlelerini, kendini tarif edebilme yetisini kazanıyor.
ÖÇ-5
Kelime bilgisi çalışmaları ile, öğrenci ev ve evin kısımlarını içeren kelimeleri, meslek ve milliyet kavramlarının edinimlerini, bu kelimelerin cümle içi kullanımlarını başarabiliyor.
ÖÇ-6
Fonetik çalışmalarda ek olarak verilen başlangıç düzeyindeki Fransızca metinleri okuma çalışmaları ve metin üzerinde soru cevap alıştırmaları nedeniyle öğrencilerin telaffuz yetileri kuvvetlenmektedir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.