Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama, konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama bakış açısıyla ele alınması. Uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin öğrenilmesi, uluslararası pazarlamada pazarlama karması kararlarının nasıl alındığının öğrenilmesi.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Çağla Arıker, Pınar Sarp
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10:00-12:00, 8. Kat, Oda No:7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, sunumlar, örnek olaylar, sınıf tartışmaları.
Temel Kaynaklar
Warren J. Keegan, Mark C. Green, Global Marketing, Pearson, 7. Edition, 2012.
Ilan Alon, Eugene Jaffe, Global Marketing, McGraw-Hill Irwin, 1. Edition, 2013.
Diğer Kaynaklar
Örnek olaylar, gazete ve dergi haberleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Uluslararası Ekonomik Çevre, Uluslararası Ticaret Çevresi
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Sosyo-Kültürel Çevreler, Politik-Yasal Çevreler
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması, Küresel Bölümlendirme, Hedef Pazarlama ve Konumlandırma
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Ürün ve Marka Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlama Kararları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 1: Reklam ve Halkla İlişkiler
Sınav
9. Hafta
Uluslararası Pazarlarda Pazarlama İletişimi Kararları, Bölüm 2: Satış Tutundurma, Kişisel Satış ve Diğerleri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 1: İhracat ve Tedarik
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Bölüm 2: Lisans, Doğrudan Yatırımlar, Stratejik Ortaklıklar
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
13. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
14. Hafta
Öğrenci örnek olay sunumları
Öğrenci sunumları ve tarışma
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen makro çevresel faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Uluslararası pazarlama araştırmalarının öneminin kavranması, uluslararası araştırma planlaması basamaklarının öğrenilmesi.
ÖÇ-3
Uluslararası pazarlarda bölümlendirme, hedef pazarlama ve konumlandırma konularının öğrenilmesi.
ÖÇ-4
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-5
Uluslararası pazarlarda, pazarlama karması planlamasının öğrenilmesi, adaptasyon ve standardizasyon kararlarının alınmasında etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Dijital çağın uluslararası ticarete etkilerinin kavranması.
ÖÇ-7
Uluslararası pazarlamada nasıl rekabet avantajı sağlanacağının öğrenilmesi
ÖÇ-8
Uluslararası pazarlama, liderlik, etik ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarının ilişkilendirilmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.