Perakende yönetimi konusunda temel bilgilerin edinilmesi. İşletmenin insan kaynakları, finans, satınalma gibi diğer fonksiyonları ile perakendecilik pazarlaması arasındaki ilişkilerin kurulması. Pazarlama karması elemanlarının perakendecilik sektörü açısından ele alınması. Lokasyon seçimi ve mağaza atmosferi gibi perakendecilik sektörüne özel konuların incelenmesi. Çok kanallı perakendecilik kapsamında internet perakendeciliğinin işlenmesi. İnternet perakendeciliği, müşteri ilişkileri yönetimi ve tedarik zinciri yönetimi konuları kapsamında teknoloji ve perakendecilik arasındaki yakın ilişkinin vurgulanması.
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve Pazarlama Yönetimi derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Serdar Durmuşoğlu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15:00-17:50, BK-Z01
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 10:00-12:00, BK/8/7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı, örneklerin sunumu ve tartışılması, ödev.
Temel Kaynaklar
-Berman, Berry & Evans Joel R., ''Retailing Management'' (Pearson, 2013)
Diğer Kaynaklar
- Levy, M. & WEitz, Barton A., ''REtailing management'' (Mc Graw Hill 2012)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Perakendeciliğe Giriş
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
2. Hafta
Dünyada ve Türkiye'de Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
3. Hafta
Perakendeci Çeşitleri
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
4. Hafta
Çok Kanallı Perakendecilik
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
5. Hafta
Perakendecilikte Stratejik Pazarlama Planlaması ve Lokasyon seçimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
6. Hafta
Perakendecilikte Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
7. Hafta
Perakendecilikte Perakendecilike Müşteri İlişkileri Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
8. Hafta
Mağaza Yönetimi 1: İnsan Kaynakları Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
9. Hafta
Mağaza Yönetimi 2: Ürün Yönetimi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
10. Hafta
Mağaza Yönetimi 3: Mağaza Yerleşimi ve Mağaza Atmosferi
Sözlü anlatım, örnekler, sınıf içi tartışma
11. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
12. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
13. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
14. Hafta
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları ve tartışma
15. Hafta
Final Haftası
Final
16. Hafta
Final Haftası
Final
17. Hafta
Final Haftası
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Perakendeci çeşitlerinin öğrenilmesi
ÖÇ-2
Çok kanallı perakendecilik ve internet perakendeciliği hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-3
Perakendecilikte finans, insan kaynakları ve satınalma fonksiyonlarının incelenmesi
ÖÇ-4
Lokasyon seçiminde dikkat edilecek faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Bilgi sistemleri, tedarik zinciri yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi konularının incelenmesi ve perakendecilikte teknolojinin önemi hakkında bilgi sahibi olunması.
ÖÇ-6
Perakendecilikte pazarlama karması elemanlarının planlanması konusunda bilgi sahibi olunması
ÖÇ-7
Mağaza yönetimi ve atmosferi konularının öğrenilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.