Sanal rekabet ortamında simülasyon yöntemi kullanarak öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: İşletmeyi bir bütün olarak görme, Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme, Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz, İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma, Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve dersin içeriğinin tanıtımı, takımların oluşturulması
Anlatım
2. Hafta
Ders içeriğinin ayrıntılı açıklaması, takım çalışma ilkeleri
Anlatım ve tartışma
3. Hafta
Deneme Simülasyonu - 1. Tur
Anlatım, simülasyon ve tartışma
4. Hafta
Deneme Simülasyonu - 2. Tur
Anlatım, simülasyon, tartışma, öğrenci sunumları
5. Hafta
Deneme Simülasyonu - 3. Tur
Anlatım, simülasyon, tartışma, öğrenci sunumları
6. Hafta
Deneme Simülasyonu - 4. Tur
Anlatım, simülasyon, tartışma, öğrenci sunumları
7. Hafta
İşletme Simülasyonu - 1. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
8. Hafta
İşletme Simülasyonu - 2. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
9. Hafta
İşletme Simülasyonu - 3. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
10. Hafta
İşletme Simülasyonu - 4. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
11. Hafta
İşletme Simülasyonu - 5. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
12. Hafta
İşletme Simülasyonu - 6. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
13. Hafta
İşletme Simülasyonu - 7. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
14. Hafta
İşletme Simülasyonu - 8. Tur
Öğrenci sunumları ve uygulama sonuçlarının tartışılması
15. Hafta
Business Simulation - Final Turu (CompXm)
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
8
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Markalaşma ve Marka Yönetimi, Maliyet kavramını anlama ve analiz,
ÖÇ-2
Strateji kurgulama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme,
ÖÇ-3
İş ve yönetim fonksiyonlarına hakim olma,
ÖÇ-4
Fonksiyonlar arasında ilişki ve iletişim kurma, Satış planlama,
ÖÇ-5
Satış planlama, Risk ve belirsizlik altında karar verme, Bütçeleme ve bütçe kontrolü, Müşteri ve çalışan memnuniyetini geliştirme, Rakiplerin stratejilerini okuma ve piyasa davranış analizi, Müşteri ve çalışanların beklentilerini karşılama, Takım kurma, birlikte çalışma, Bilgi derleme, okuma ve hızla değerlendirme, Kuruluş performans değerlendirmesi.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.