Fikirlerin ticareleşmesine giden yolda, girişimciliğe dair temel metodoloji ele almak, bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulamalar çerçevesinde girişimcilik ekosistemlerinin temel dinamiklerini tartışmak dersin temel amacını teşkil etmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi PINAR SARP HÜSEYİN, pınar sarp, pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
On Tuesday 14:00-15:50 Z-03
On Friday 14:00-15:50 B-301
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tartışma, ppt sunum, TED TALKS, film ve ilgili kitap bölümleri.
Temel Kaynaklar
Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition, Pearson.
Diğer Kaynaklar
Eric Ries (2011), Lean Startup: The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses.
Steve Blank and Bob Dorf, The Startup Owner's Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company.
Alexander Osterwalder and Yves Pigneur, Business Model Generation.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to Entrepreneurship
Lecture
2. Hafta
Fundamentals of Entrepreneurship
Lecture
3. Hafta
Business Model Canvas
Lecture
4. Hafta
Entrepereneurship Skills
Lecture
5. Hafta
Theories of Entrepreneurship
Lecture
6. Hafta
Midterm Exam
Exam
7. Hafta
Midterm Exam
Exam
8. Hafta
The Business Plan
Lecture
9. Hafta
Assessing a New Venture’s Financial Strength and Viability & Getting Financing and Funding
Lecture
10. Hafta
Quiz
Lecture
11. Hafta
Assignments and Presentations
Presentation
12. Hafta
Assignments and Presentations
Presentation
13. Hafta
Assignments and Presentations
Presentation
14. Hafta
General Review
Lecture
15. Hafta
FİNAL SINAVI
SINAV
16. Hafta
FİNA SINAVI
SINAV
17. Hafta
FİNAL SINAVI
SINAV
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Girişimciliğin önemini ve neden günümüzde bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu kavramak;
ÖÇ-2
Fırsatların keşfedilmesi ve fırsatlardan faydalanma sürecinin derinine inerek, süreci tanımak;
ÖÇ-3
Fikrin ticarileştirilmeden önceki evrelerinde gerekli etüdleri yaparak, sektörel dinamiklerin farkına varmak;
ÖÇ-4
Yalın Kanvas ve İş Modeli kanvasını da kullanarak fikrin geçerliliğini denetlemek;
ÖÇ-5
Etkin ve akılcı iş planlarıı hazırlayıp, bu iş planlarının etkin sunum yöntemleri ile desteklendiği takdirde, fon arayışlarında bir girişimci için ne kadar önemli olduğunun idrakına varmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.