Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere müşteri değer yaratımına ilişkin temel bilgileri sunmak, önemini kavratmaktır. Bu kapsamda uzun dönemli ve karlı müşteri ilişkileri nasıl inşa edilir ve sürdürülebilir halde yönetilir irdelenecektir. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Gelişim Evreleri, İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
2. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
3. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-1 Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
4. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-2 Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
5. Hafta Müşteri Değeri ve Değer Yaratma Süreci Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
6. Hafta Etkin Müşteri İlişkileri Olulturma, Geliştirme ve Sürdürme Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
7. Hafta Müşteri Bağlılığı ve Müşteri Tatmini Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Bir Pazarlama Aracı Olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
10. Hafta Vaka Tartışması Vaka tartışması
11. Hafta Şikayet Yönetimi Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
12. Hafta Pazarlama Araştırması ve Müşteri İlişkileri Yönetimindeki Yeri Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
13. Hafta İlişkisel Pazarlama Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
14. Hafta Veri Madenciliği Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
15. Hafta Genel Tekrar
16. Hafta Genel Tekrar
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1 Rekabet avantajı yaratmak üzere gerekli ilişkisel pazarlama kavramlarını, araçlarını ve uygulamalarını kavramak
ÖÇ-2Müşteri yaşam boyu değeri ve müşteri yaşam döngüsü yönetimi kavramları ve uygulamalarını irdeleyebilmek
ÖÇ-3Etkin pazarlama kararları verebilmek için gerekli olan müşteri içgörüsünü ortaya çıkarmada kullanılan operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi verisini analiz edebilmek
ÖÇ-4İşletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin etkin şekilde uygulanabilmesi için gerekli yazılımları ve uygun araçları seçebilme yeteneğine sahip olmak
ÖÇ-5İşletmeler için gerekli müşteri ilişkileri yönetimi stratejisini geliştirme becerisini kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50