Bu dersin amacı, öğrencilere müşteri değer yaratımına ilişkin temel bilgileri sunmak, önemini kavratmaktır. Bu kapsamda uzun dönemli ve karlı müşteri ilişkileri nasıl inşa edilir ve sürdürülebilir halde yönetilir irdelenecektir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlamanın Gelişim Evreleri, İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
2. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
3. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-1
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
4. Hafta
Müşteri İlişkileri Yönetimi Aşamaları-2
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
5. Hafta
Müşteri Değeri ve Değer Yaratma Süreci
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
6. Hafta
Etkin Müşteri İlişkileri Olulturma, Geliştirme ve Sürdürme
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
7. Hafta
Müşteri Bağlılığı ve Müşteri Tatmini
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Bir Pazarlama Aracı Olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi
Öğretim Üyesi Sunumu, Sınıf içi tartışma
10. Hafta
Vaka Tartışması
Vaka tartışması
11. Hafta
Şikayet Yönetimi
Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
12. Hafta
Pazarlama Araştırması ve Müşteri İlişkileri Yönetimindeki Yeri
Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
13. Hafta
İlişkisel Pazarlama
Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
14. Hafta
Veri Madenciliği
Öğrenci Sunumu, sınıf içi vaka tartışması
15. Hafta
Genel Tekrar
16. Hafta
Genel Tekrar
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Rekabet avantajı yaratmak üzere gerekli ilişkisel pazarlama kavramlarını, araçlarını ve uygulamalarını kavramak
ÖÇ-2
Müşteri yaşam boyu değeri ve müşteri yaşam döngüsü yönetimi kavramları ve uygulamalarını irdeleyebilmek
ÖÇ-3
Etkin pazarlama kararları verebilmek için gerekli olan müşteri içgörüsünü ortaya çıkarmada kullanılan operasyonel ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi verisini analiz edebilmek
ÖÇ-4
İşletmelerde Müşteri İlişkileri Yönetiminin etkin şekilde uygulanabilmesi için gerekli yazılımları ve uygun araçları seçebilme yeteneğine sahip olmak
ÖÇ-5
İşletmeler için gerekli müşteri ilişkileri yönetimi stratejisini geliştirme becerisini kazanmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.