Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SALES MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0041 SALES MANAGEMENT 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Şirketin pazarlama ve satış hedeflerine ulaşmasında satış ve satış yönetiminin önemini öğrencilere açıklamak

Öğrencileri şirkette kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili gerekli teorik bilgilerle donatmak

Teorik bilgileri gerçek yaşam vakalarına uygulamak
Ön Koşullar Tavsiye edilen Pazarlama Yönetimi
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersi yürütebilmek için İngilizce bilgisi.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Wednesday, 09:000 - 10:50, Yüz yüze, B-302
Görüşme Saatleri ve Yeri Kemal Özkan Yılmaz, B-804, Randevu ile Onlie veya Çarşamba 12:30-13:00; Çarşamba 16:50-17:30.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sunum, müzakere
Temel Kaynaklar • Jobber, David & Lancester, Geoffrey, 2015. ''Selling and Sales Management‘’, Pearson. 

• Johnston, Mart W., Marshall, Greg W., 2016. “Sales Force Management, Innovation, Technology”, 12t.h Edition, Routledge.
• Güncel ek kaynaklar
Diğer Kaynaklar - Haftalık konulara güncel kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Satış ve satış yönetimine giriş Anlatım, sunum, müzakere
2. Hafta Pazarlamada satışın rolü ve gelişimi Anlatım, sunum, müzakere
3. Hafta Stratejik pazarlama planında satış planının rolü ve fonksiyonu Anlatım, sunum, müzakere
4. Hafta Satış yönetiminde bireysel tüketici davranışı Anlatım, sunum, müzakere
5. Hafta Satış çevresi Anlatım, sunum, müzakere
6. Hafta Satış teknikleri: sorumluklar ve hazırlanma Anlatım, sunum, müzakere
7. Hafta Kişisel satış teknikleri Anlatım, sunum, müzakere
8. Hafta Ara sınav haftası Ara sınav
9. Hafta Ara sınav haftası Ara sınav
10. Hafta Satış yönetiminde seçme ve işe alma Anlatım, sunum, müzakere
11. Hafta Motivasyon ve kontrol Anlatım, sunum, müzakere
12. Hafta Örgütle yapısı ve ücretlenme Anlatım, sunum, müzakere
13. Hafta Satış performansı değerlendirme ve kontrol Anlatım, sunum, müzakere
14. Hafta Satış tahminleme & bütçeleme Anlatım, sunum, müzakere
15. Hafta Final Sınavı haftası Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı haftası Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencilerin teorik bilgi ve yetkinliklerini gerçek hayattaki vakalara uygulamalarını sağlamak.
ÖÇ-2Öğrencilerin satış yönetimi ve kişisel satışın temel ilkelerini açıklamalarını sağlamak
ÖÇ-3Öğrencilerin şirketin stratejik pazarlama planında satış ve satış yönetiminin rolünü ve işlevini anlamalarını sağlamak
ÖÇ-4Öğrencileri satış bağlamında bireysel ve endüstriyel tüketici davranışları hakkında bilgilendirmek
ÖÇ-5Kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili farklı süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9