Şirketin pazarlama ve satış hedeflerine ulaşmasında satış ve satış yönetiminin önemini öğrencilere açıklamak
Öğrencileri şirkette kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili gerekli teorik bilgilerle donatmak
Teorik bilgileri gerçek yaşam vakalarına uygulamak
Ön Koşullar
Tavsiye edilen Pazarlama Yönetimi
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersi yürütebilmek için İngilizce bilgisi.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğretim Üyesi Kemal Özkan Yılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Wednesday, 09:000 - 10:50, Yüz yüze, B-302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Kemal Özkan Yılmaz, B-804, Randevu ile Onlie veya Çarşamba 12:30-13:00; Çarşamba 16:50-17:30.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, sunum, müzakere
Temel Kaynaklar
• Jobber, David & Lancester, Geoffrey, 2015. ''Selling and Sales Management‘’, Pearson.
• Johnston, Mart W., Marshall, Greg W., 2016. “Sales Force Management, Innovation, Technology”, 12t.h Edition, Routledge.
• Güncel ek kaynaklar
Diğer Kaynaklar
- Haftalık konulara güncel kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Satış ve satış yönetimine giriş
Anlatım, sunum, müzakere
2. Hafta
Pazarlamada satışın rolü ve gelişimi
Anlatım, sunum, müzakere
3. Hafta
Stratejik pazarlama planında satış planının rolü ve fonksiyonu
Anlatım, sunum, müzakere
4. Hafta
Satış yönetiminde bireysel tüketici davranışı
Anlatım, sunum, müzakere
5. Hafta
Satış çevresi
Anlatım, sunum, müzakere
6. Hafta
Satış teknikleri: sorumluklar ve hazırlanma
Anlatım, sunum, müzakere
7. Hafta
Kişisel satış teknikleri
Anlatım, sunum, müzakere
8. Hafta
Ara sınav haftası
Ara sınav
9. Hafta
Ara sınav haftası
Ara sınav
10. Hafta
Satış yönetiminde seçme ve işe alma
Anlatım, sunum, müzakere
11. Hafta
Motivasyon ve kontrol
Anlatım, sunum, müzakere
12. Hafta
Örgütle yapısı ve ücretlenme
Anlatım, sunum, müzakere
13. Hafta
Satış performansı değerlendirme ve kontrol
Anlatım, sunum, müzakere
14. Hafta
Satış tahminleme & bütçeleme
Anlatım, sunum, müzakere
15. Hafta
Final Sınavı haftası
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı haftası
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilerin teorik bilgi ve yetkinliklerini gerçek hayattaki vakalara uygulamalarını sağlamak.
ÖÇ-2
Öğrencilerin satış yönetimi ve kişisel satışın temel ilkelerini açıklamalarını sağlamak
ÖÇ-3
Öğrencilerin şirketin stratejik pazarlama planında satış ve satış yönetiminin rolünü ve işlevini anlamalarını sağlamak
ÖÇ-4
Öğrencileri satış bağlamında bireysel ve endüstriyel tüketici davranışları hakkında bilgilendirmek
ÖÇ-5
Kişisel satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili farklı süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.