Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ADVERTISING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0002 ADVERTISING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
- Öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek

- Reklamcılığın gelişimi hakkında bilgilendirmek, reklamcılığın marka iletişimi üzerindeki önemini ve etkilerini açıklamak.

- Reklamcılık ile diğer iletişim araçları arasındaki ilişkileri anlatmak

- Reklam olanı yapabilmek için gerekli bilgileri vermek
Ön Koşullar Pazarlama İlkeleri ve/veya pazarlama Yönetimi dersi almış olmak önerilir
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Orta derece İngilizce okuma, anlama, yazma becerisi;temel pazarlama bilgilerini edinmiş olmak, iletişim konularına ilgili olmak
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Şule Özbaşar, Pınar Sarp
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

- Öğretim görevlisinin hazırladığı görseller( power point) yardımıyla ders anlatımı, sınıf tartışması, reklam izleme ve tartışma
Temel Kaynaklar  

- Moriarty, S., Mütchell, N. & Wells,W. ''IMC & Advertising'' (Pearson, 2015)  Temel kitap
Diğer Kaynaklar  

- Clow, K. & Baack, R., ''Integrated Advertising, Promotion & Marketing'' (Pearson, 2010)

- Kotler, P. & Armstrong, G., ''Principles of Marketing'' (Pearson, 2018)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Reklamcılığa giriş: Başlıca tipleri ve temel bileşenleri Ders anlatımı
2. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi ve elemanları Ders anlatımı, sınıf tartışması
3. Hafta Bütünleşik pazarlama iletişimi (Devam) Ders anlatımı, sınıf tartışması
4. Hafta Marka iletişimi Ders anlatımı, sınıf tartışması
5. Hafta ''Etki yüzleri'' modeli Ders anlatımı, sınıf tartışması
6. Hafta Tüketicileri etkileyen faktörler Ders anlatımı, örnek olay
7. Hafta İzleyicilerin bölümlere ayrılması ve hedeflenmesi Ders anlatımı, sınıf tartışması
8. Hafta Vize sınavı Yazılı sınav
9. Hafta Tüketici davranışlarında araştırma Ders anlatımı
10. Hafta Stratejik planlamaya giriş. Ders anlatımı
11. Hafta Promosyonel yazım Ders anlatımı ve görsel örnekler
12. Hafta Medya planlama Ders anlatımı
13. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu Sunum
14. Hafta Öğrenci projelerinin sunumu Sunum
15. Hafta Final haftası Yazılı sınav
16. Hafta Final haftası Yazılı sınav
17. Hafta Final haftası Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Büütünleşik pazarlama iletişimi hakkında genel bilgileri almış olmak.
ÖÇ-2izleyici/tüketici davranışları ve pazar bölümlendirme konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-3Promosyonel yazarlık ve medya planlaması konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-4Öğrenilen bilgilerin bir reklam planı yapmak için kullanılabilinmesi
ÖÇ-5Stratejik planlama ve stratejik reklam planlaması konularının öğrenilmiş olması
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9