- Öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi ve reklamcılık hakkında genel bilgiler vermek
- Reklamcılığın gelişimi hakkında bilgilendirmek, reklamcılığın marka iletişimi üzerindeki önemini ve etkilerini açıklamak.
- Reklamcılık ile diğer iletişim araçları arasındaki ilişkileri anlatmak
- Reklam olanı yapabilmek için gerekli bilgileri vermek
Ön Koşullar
Pazarlama İlkeleri ve/veya pazarlama Yönetimi dersi almış olmak önerilir
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Orta derece İngilizce okuma, anlama, yazma becerisi;temel pazarlama bilgilerini edinmiş olmak, iletişim konularına ilgili olmak
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Şule Özbaşar, Pınar Sarp
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Öğretim görevlisinin hazırladığı görseller( power point) yardımıyla ders anlatımı, sınıf tartışması, reklam izleme ve tartışma
Temel Kaynaklar
- Moriarty, S., Mütchell, N. & Wells,W. ''IMC & Advertising'' (Pearson, 2015) Temel kitap
Diğer Kaynaklar
- Clow, K. & Baack, R., ''Integrated Advertising, Promotion & Marketing'' (Pearson, 2010)
- Kotler, P. & Armstrong, G., ''Principles of Marketing'' (Pearson, 2018)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Reklamcılığa giriş: Başlıca tipleri ve temel bileşenleri
Ders anlatımı
2. Hafta
Bütünleşik pazarlama iletişimi ve elemanları
Ders anlatımı, sınıf tartışması
3. Hafta
Bütünleşik pazarlama iletişimi (Devam)
Ders anlatımı, sınıf tartışması
4. Hafta
Marka iletişimi
Ders anlatımı, sınıf tartışması
5. Hafta
''Etki yüzleri'' modeli
Ders anlatımı, sınıf tartışması
6. Hafta
Tüketicileri etkileyen faktörler
Ders anlatımı, örnek olay
7. Hafta
İzleyicilerin bölümlere ayrılması ve hedeflenmesi
Ders anlatımı, sınıf tartışması
8. Hafta
Vize sınavı
Yazılı sınav
9. Hafta
Tüketici davranışlarında araştırma
Ders anlatımı
10. Hafta
Stratejik planlamaya giriş.
Ders anlatımı
11. Hafta
Promosyonel yazım
Ders anlatımı ve görsel örnekler
12. Hafta
Medya planlama
Ders anlatımı
13. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu
Sunum
14. Hafta
Öğrenci projelerinin sunumu
Sunum
15. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
16. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
17. Hafta
Final haftası
Yazılı sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Büütünleşik pazarlama iletişimi hakkında genel bilgileri almış olmak.
ÖÇ-2
izleyici/tüketici davranışları ve pazar bölümlendirme konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-3
Promosyonel yazarlık ve medya planlaması konularında bilgilenmiş olmak
ÖÇ-4
Öğrenilen bilgilerin bir reklam planı yapmak için kullanılabilinmesi
ÖÇ-5
Stratejik planlama ve stratejik reklam planlaması konularının öğrenilmiş olması
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.