Endüstri ilişkilerinin yapısı, temel yaklaşımları, kurumları, politikaları dersin amacını oluşturur.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Atılgan, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Atılgan, Basın Ekspres Kampüsü, 6. Kat, No:7
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım
-Sunum
Temel Kaynaklar
-Yıldırım, Engin ve Demirkan, Mahmut (2007) Endüstri İlişkileri Ders Notları, Sakarya Kitapevi, Adapazarı
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Endüstri ilişkilerinin gelişim süreci
Sözlü Anlatım, Sunum
2. Hafta
Endüstri ilişkilerinin tarafları, Devletin endüstri ilişkilerinin şekillenmesindeki rolü ,İşçi sendikalarının gelişimi
Sözlü Anlatım, Sunum
3. Hafta
Örgüt özellikleri
Sözlü Anlatım, Sunum
4. Hafta
Örgüt yapıları
Sözlü Anlatım, Sunum
5. Hafta
Sendika hakkı kavramı
Sözlü Anlatım, Sunum
6. Hafta
Sendika- siyasi parti ilişkileri
Sözlü Anlatım, Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
İşveren sendikaları ve işlevleri
Sözlü Anlatım, Sunum
9. Hafta
Toplu pazarlık kavramı ve unsurları
Sözlü Anlatım, Sunum
10. Hafta
Toplu pazarlığın düzeyi
Sözlü Anlatım, Sunum
11. Hafta
Toplu sözleşmelerin süresi
Sözlü Anlatım, Sunum
12. Hafta
Toplu pazarlığın değişen yapısı ve içeriği
Sözlü Anlatım, Sunum
13. Hafta
Toplu iş uyuşmazlığının çözümünde barışçı yollar
Sözlü Anlatım, Sunum
14. Hafta
Toplu iş uyuşmazlığının çözümünde grev ve lokavt lokavt
Sözlü Anlatım, Sunum
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Endüstri ilişkileri kavramını dar ve geniş anlamda tanımlar.
ÖÇ-2
Endüstri ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin iş yeri, işletme, ulusal ve uluslararası düzeydeki faaliyetlerini açıklar.
ÖÇ-3
Endüstri ilişkileri ile ilgili farklı teorik yaklaşımları ve yöneltilen eleştirileri tartışır, Sendika kavramını, sendikal hakları, sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar.
ÖÇ-4
Devletin endüstri ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar, işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar.
ÖÇ-5
Toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar, toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.