Dersin amacı, öğrencilerin örgütleri, örgüt yapılarını ve örgütsel süreçleri anlamaları için gerekli bilgi, beceri ve yetenekleri kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yoktur
Eş Koşullar
Yoktur
Özel Koşullar
İngilizce gereklidir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Evren Ayrancı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 15.00-16.50 (Online)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sanal sınıf
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü Anlatım ve Sunum
Temel Kaynaklar
- Gareth R. Jones, Organizational Theory, Design and Change, Seventh Edition, Pearson
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Örgütler ve Örgütlerin Etkinliliği
Sözlü Sunum
2. Hafta
Paydaşlar Yöneticiler ve Etik
Sözlü Sunum
3. Hafta
Değişen Global Çevrede Örgütlenme
Sözlü Sunum
4. Hafta
Örgüt Tasarlamadaki Temel Zorluklar
Sözlü Sunum
5. Hafta
Örgüt Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon
Sözlü Sunum
6. Hafta
Örgüt Kültürü Yaratma ve Yönetme
Sözlü Sunum
7. Hafta
Vize
Vize
8. Hafta
Değişen Global Çevrede Örgüt Dizaynı ve Strateji
Sözlü Sunum
9. Hafta
Örgüt Dizaynı, Yetenekler ve Strateji
Sözlü Sunum
10. Hafta
Örgütsel Değişimin Türleri
Sözlü Sunum
11. Hafta
Örgütlerin Yaşam Döngüsü
Sözlü Sunum
12. Hafta
Karar Verme, Öğrenme, Yönetim ve Bilgi Teknolojileri
Sözlü Sunum
13. Hafta
Yenilik, Girişimcilik ve Yaratıcılık
Sözlü Sunum
14. Hafta
Örgütsel Çatışma, Politika ve Güç
Sözlü Sunum
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencilere örgüt kuramlarına, örgüt yapılarına ve örgüt süreçlerine ilişkin temel bilgiler kazandırmak.
ÖÇ-2
Öğrencilerin örgüt yapılarının temel unsurları, etkin örgütlenmenin koşulları, yapısal tasarım seçenekleri ve gerekleri konularında bilgi edinmelerini ve beceri geliştirmelerini sağlamak.
ÖÇ-3
Öğrencilerin örgütsel yapının çeşitli boyutları ile örgütün yapısal özelliklerini etkileyen büyüklük, teknoloji, çevre, amaçlar, stratejiler ve kültür gibi faktörleri yakından tanımalarına, çözümlemelerine ve geleceğin yöneticileri olarak bunları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi ve beceriler edinmelerine yardımcı olmak.
ÖÇ-4
Teorileri birbirleri ile karşılaştırma ve üstünlük ya da zayıflıklarını ortaya koyarak kıyaslayabilme.
ÖÇ-5
Örgüt, Teori / Kuram, Örgüt Teorisi / Kuramı kavramlarını tanımlayabilme,
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.