Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETING RESEARCH

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0056 MARKETING RESEARCH 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama araştırması ile ilgili temel bilgileri öğrenmelerini sağlamak ve böylece onları, profesyonel pazarlama araştırması hizmetlerinin bilinçli tüketicileri olmak üzere eğitmektir. Bu amaçla, öğrenciler, pazarlama araştırmasının temellerini ve araştırma planı yapmak için kullanılan yaklaşımları öğrenirler. Araştırma süreci ve yapılabilecek temel araştırma türleri (keşifçi, tanımlayıcı, nedensel) özetlenir. Aynı zamanda, araştırma yapanlar ve araştırma tüketicileri için, etik olarak yapılması ve yapılmaması gerekenler tartışılır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar - Hyman, M. R., Sierra, J. J. (2010). Marketing Research Kit. Indianapolis: Wiley Publishing, Inc.
Diğer Kaynaklar  Pazarlama araştırması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What Is Marketing Research? Comparing Marketing Research to Marketing Information Systems Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Using Research for Problem Identification and Problem Solving Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Using Research for Problem Identification and Problem Solving Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta The Most Appropriate Research at Each Stage of the Product Life Cycle Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Making the Big Decision to Do (Or Not to Do) Marketing Research Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Making the Big Decision to Do (Or Not to Do) Marketing Research Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Working Your Way through the Stages of Research Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Mid-Term Sınavı Mid-Term Sınavı
9. Hafta Working Your Way through the Stages of Research Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Recognizing the Difference between Basic and Applied Research Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Recognizing the Difference between Basic and Applied Research Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Exploratory, Descriptive, and Causal Research: Picking Your Approach Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Exploratory, Descriptive, and Causal Research: Picking Your Approach Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta A Solid, To-the-Point Ethics Checklist Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 45
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Öğrenciler pazarlama araştırması kavramını öğrenir, açıklayabilir
ÖÇ-2Öğrenciler sorun belirleme araştırması ile sorun çözme araştırmasını bilir, birbirinden ayırt eder
ÖÇ-3Öğrenciler ürün yaşam döngüsüyle araştırma ihtiyaçlarını ilişkilendirebilir
ÖÇ-4Öğrenciler pazarlama araştırmasının aşamalarını bilir, doğru ihtiyaca göre doğru araştırma türüne karar verebilir
ÖÇ-5Öğrenciler keşifçi, tanımlayıcı, nedensel araştırma türlerini öğrenir, açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9