Öğrencilerin İngilizce European Language Framework C1 sebiyesinde sözlü ve yazılı iletişim kurmalarını sağlamak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
-Görev odaklı (task based) ve sözcük ve sözcüklerin birbirleriyle uyumu kavramlarını öğrenmelerine yönelik(lexical)iletişimsel dil öğreğnim yöntemlerinin (bilgi aktarımından çok, uygun sorularla öğrencinin bilgiyi kendi keşfetmesine dayanan) Sokratik tekniklerle uygulanması.
Temel Kaynaklar
-ETS The Official Guide to TOEFL;
Compiled texts on Economics, International Relations and Business.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Factual Information questions in TOEFL examinations
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
2. Hafta
Negative Factual Information Questions
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
3. Hafta
Inference Questions
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
4. Hafta
Rhetorical Purpose questions
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
5. Hafta
Vocabulary and Reference Questions
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
6. Hafta
Sentence simplifications and text inserting questions
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
7. Hafta
Applied Arts ands Fine Arts
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
8. Hafta
Reading Strategies: Readinmationorg to find inf
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
9. Hafta
Reading Strategies:Reading for Basic Comprehension
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
10. Hafta
The Origin of The Cataceans
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
11. Hafta
Desert Formation
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
12. Hafta
Swimming Machines
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
13. Hafta
The Whealt of Nations , Adam Smith
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
14. Hafta
Diplomatic Actors in the 20th Century
Bilgiyi öğrencinin keşfetmesine olanak veren soru teknikleri ve sınıf içi tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
1
5
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
5
Derse Devam / Katılım
1
5
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.