Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MARKETING PLANNING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0029 MARKETING PLANNING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Pazarlama planlaması bir boşlukta gerçekleşmez. Kurumsal planların ve hedeflerin, rekabetçi faaliyetlerin, tüketici davranışlarının ve diğer birçok faktörün bağlamında gerçekleşir. Pazarlamacılar için planlama, büyük ölçüde müşterilerinin ve tüketicilerinin yapmasını isteyeceklerini düşündükleri şeylerin etrafında döner: daha sonra müşterilerin ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak bundan nasıl faydalanabileceklerini bulmaları gerekir. Bu ders öğrencilere pazarlama planlamasını etkileyen faktörlerin labirentinde rehberlik etmeyi ve bu alanda uzmanlaşmak için bazı araçlar ve teknikler sağlamayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - Blythe, J., Megicks, P. (2010). Marketing Planning: Strategy, Environment and Context. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Marketing and marketing planning - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Marketing plans and objectives - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Drivers of marketing planning - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Analysing the external environment - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Analysing the internal environment - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Identifying marketing strategies - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Segmentation strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Mid-Term Exam Arasınav
9. Hafta Segmenting markets - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta Targeting and positioning - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Implementing marketing plans - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Implementing marketing plans - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Adapting marketing planning to context - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Adapting marketing planning to context - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler daha büyük işletme işlevinde pazarlamanın rolünü öğrenirler.
ÖÇ-2Öğrenciler pazarlama planının, şirketin diğer planlamasıyla nasıl bir ilişki kurduğunu anlarlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, pazarlama planlamasına bilgi sağlayan ve pazarlama planlarının üretilme şeklini yönlendirmede en etkili faktörlerden bazılarını öğrenirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, pazarlama planlarının geliştirilmesinde pazarlamacıların geçmesi gereken aşamalara aşina olurlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, gerçek dünyadaki gerçek, rekabetçi savaşlar yapan şirketlerden alınan vaka çalışmalarından gerçek hayat dersleri alma şansına sahip olurlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9