Pazarlama planlaması bir boşlukta gerçekleşmez. Kurumsal planların ve hedeflerin, rekabetçi faaliyetlerin, tüketici davranışlarının ve diğer birçok faktörün bağlamında gerçekleşir. Pazarlamacılar için planlama, büyük ölçüde müşterilerinin ve tüketicilerinin yapmasını isteyeceklerini düşündükleri şeylerin etrafında döner: daha sonra müşterilerin ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayarak bundan nasıl faydalanabileceklerini bulmaları gerekir. Bu ders öğrencilere pazarlama planlamasını etkileyen faktörlerin labirentinde rehberlik etmeyi ve bu alanda uzmanlaşmak için bazı araçlar ve teknikler sağlamayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Blythe, J., Megicks, P. (2010). Marketing Planning: Strategy, Environment and Context. Essex: Pearson Education Limited.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Marketing and marketing planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Marketing plans and objectives
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Drivers of marketing planning
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Analysing the external environment
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Analysing the internal environment
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Identifying marketing strategies
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Segmentation strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Mid-Term Exam
Arasınav
9. Hafta
Segmenting markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
Targeting and positioning
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Implementing marketing plans
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Implementing marketing plans
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Adapting marketing planning to context
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Adapting marketing planning to context
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler daha büyük işletme işlevinde pazarlamanın rolünü öğrenirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler pazarlama planının, şirketin diğer planlamasıyla nasıl bir ilişki kurduğunu anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, pazarlama planlamasına bilgi sağlayan ve pazarlama planlarının üretilme şeklini yönlendirmede en etkili faktörlerden bazılarını öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazarlama planlarının geliştirilmesinde pazarlamacıların geçmesi gereken aşamalara aşina olurlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, gerçek dünyadaki gerçek, rekabetçi savaşlar yapan şirketlerden alınan vaka çalışmalarından gerçek hayat dersleri alma şansına sahip olurlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.