Pek çok kuruluş çeşitli hizmetler vermektedir. Havayolları, demiryolları, üniversiteler, araç kiralama, sağlık veya devlet kurumları gibi kuruluşlar için hizmet, sundukları şeyin büyük bir bölümünü temsil eder. Bunlar hizmet kuruluşları olarak bilinirler. İşleri ürün imalatı olan diğerleri için – örneğin bilgisayar, cep telefonu, çamaşır makinesi yapan şirketler için – hizmetler daha az olsa da büyük öneme sahiptir. Hizmetlerin yönetiminde somut olmayan, ayrılmazlık, değişkenlik ve dayanıksızlık gibi özel sorunlar ve zorluklar vardır. Bu ders, hizmet pazarlamasının tüm bu ve diğer ilgili yönlerini ele almaktadır.
Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurları analiz ederler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları tanırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.