Başarı için stratejik düşünme, yenilik ve strateji ihtiyacının öneminin anlaşılması. Stratejik düşünme ve yenilik ilişkisinin, etkili yenilik ve rekabet avantajı için öneminin vurgulanması. Her kavramın açık ve gerçekçi bir görüntüsünün oluşturulması. Yenilikçi kurumların ve bireylerin öne çıkan özellikleri üzerinden yenilik için uygun ortam ve yönetim modellerinin açıklanması.
Ön Koşullar
İngilizce Anlama/Okuma/Yazma
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
İngilizce Anlama/Okuma/Yazma, Derse Katılım
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan , pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 13:00 - 14:30 Basın Ekspres Yerleşkesi, B Blok, Oda 6K-07
k.okatan@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar
Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2005). Managing innovation integrating technological, market and organizational change. John Wiley and Sons Ltd.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Giriş ve Tartışma
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
2. Hafta
Yenilik Kavramı
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
3. Hafta
Yenilik Türleri ve Dereceleri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
4. Hafta
Yenilik Liderliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
5. Hafta
Stratejik Düşünme
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
6. Hafta
Strateji ve Yenilik
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
7. Hafta
Arasınav
8. Hafta
Yenilik Yönetimi Modelleri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
9. Hafta
İç Yenilik yetkinliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
10. Hafta
Dış Yenilik yetkinliği
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
11. Hafta
Yenilikçi Şirketlerin Öne Çıkan Özellikler
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
12. Hafta
Yenilik Yönetimi Stratejileri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
13. Hafta
Yenilik Yönetimi Stratejileri
Sözlü anlatım, sunum, tartışma
14. Hafta
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler yeniliğin iş dünyası, ekonomi ve toplum üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirebileceklerdir.
ÖÇ-2
Öğrenciler yeniliğin çeşitliliğini, kapsamını ve karmaşıklığını değerlendirerek yenilik yönetimi ile ilişkili konuları, sorunları ve teknolojileri tartışabileceklerdir.
ÖÇ-3
Öğrenciler yenilik ile ilişkili çeşitli teorilerin, modellerin ve kavramların arasındaki bağları, ilişkileri ve birliktelikleri betimleyebileceklerdir.
ÖÇ-4
Öğrenciler kurumların yenilik deneyimlerini ve uygulamalarını akademik teorilerle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları karşılaştırabileceklerdir.
ÖÇ-5
Öğrenciler eleştirel düşünce becerilerini sunumlar yoluyla değişik iş durumlarına uygulayabileceklerdir.
ÖÇ-6
Öğrenciler stratejik bakış açısı kazanıp, yeni ürün, yöntem ve süreç geliştirmede kullanabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.