Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme * Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / INNOVATION AND STRATEGIC THINKING

INNOVATION AND STRATEGIC THINKING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0145 INNOVATION AND STRATEGIC THINKING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Başarı için stratejik düşünme, yenilik ve strateji ihtiyacının öneminin anlaşılması. Stratejik düşünme ve yenilik ilişkisinin, etkili yenilik ve rekabet avantajı için öneminin vurgulanması. Her kavramın açık ve gerçekçi bir görüntüsünün oluşturulması. Yenilikçi kurumların ve bireylerin öne çıkan özellikleri üzerinden yenilik için uygun ortam ve yönetim modellerinin açıklanması.
Ön Koşullar İngilizce Anlama/Okuma/Yazma
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar İngilizce Anlama/Okuma/Yazma, Derse Katılım
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan , pınar sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 13:00 - 14:30 Basın Ekspres Yerleşkesi, B Blok, Oda 6K-07 k.okatan@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar Tidd, J., Bessant, J., & Pavitt, K. (2005). Managing innovation integrating technological, market and organizational change. John Wiley and Sons Ltd.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse Giriş ve Tartışma Sözlü anlatım, sunum, tartışma
2. Hafta Yenilik Kavramı Sözlü anlatım, sunum, tartışma
3. Hafta Yenilik Türleri ve Dereceleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma
4. Hafta Yenilik Liderliği Sözlü anlatım, sunum, tartışma
5. Hafta Stratejik Düşünme Sözlü anlatım, sunum, tartışma
6. Hafta Strateji ve Yenilik Sözlü anlatım, sunum, tartışma
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Yenilik Yönetimi Modelleri Sözlü anlatım, sunum, tartışma
9. Hafta İç Yenilik yetkinliği Sözlü anlatım, sunum, tartışma
10. Hafta Dış Yenilik yetkinliği Sözlü anlatım, sunum, tartışma
11. Hafta Yenilikçi Şirketlerin Öne Çıkan Özellikler Sözlü anlatım, sunum, tartışma
12. Hafta Yenilik Yönetimi Stratejileri Sözlü anlatım, sunum, tartışma
13. Hafta Yenilik Yönetimi Stratejileri Sözlü anlatım, sunum, tartışma
14. Hafta Final Haftası
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler yeniliğin iş dünyası, ekonomi ve toplum üzerindeki etkilerini ve önemini değerlendirebileceklerdir.
ÖÇ-2Öğrenciler yeniliğin çeşitliliğini, kapsamını ve karmaşıklığını değerlendirerek yenilik yönetimi ile ilişkili konuları, sorunları ve teknolojileri tartışabileceklerdir.
ÖÇ-3Öğrenciler yenilik ile ilişkili çeşitli teorilerin, modellerin ve kavramların arasındaki bağları, ilişkileri ve birliktelikleri betimleyebileceklerdir.
ÖÇ-4Öğrenciler kurumların yenilik deneyimlerini ve uygulamalarını akademik teorilerle örtüştüğü ve ayrıldığı noktaları karşılaştırabileceklerdir.
ÖÇ-5Öğrenciler eleştirel düşünce becerilerini sunumlar yoluyla değişik iş durumlarına uygulayabileceklerdir.
ÖÇ-6Öğrenciler stratejik bakış açısı kazanıp, yeni ürün, yöntem ve süreç geliştirmede kullanabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9