Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme * Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION

CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0055 CUSTOMER EXPERIENCE & DIGITALISATION 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
   Bu ders:

i) Dijitalleşmenin ve dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatı üzerindeki etkisi,

ii) Dijital medyanın, tüketicilerin davranış değişikliklerindeki rolü,

iii) Dijital pazarlama araçlarının geleneksel pazarlama araçları ile birlikte uygulanmasının önemi,

iv) Etkileşimli iletişim platformlarının şirketler ve müşteriler üzerindeki etkisi,

v) Sosyal medya, arama motorları, çevrimiçi marka toplulukları, mobil ve içerik pazarlama gibi yeni araç ve kavramların müşteri alışkanlıklarına etkisi üzerine odaklanır.

 
Ön Koşullar Pazarlama 101 almış olmak ve Tüketici Davranışı terminolojisi bilgisi
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 12.00-13.50
Görüşme Saatleri ve Yeri görüşme talebi için maille randevu alınız d.kayalidereden@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -sözlü anlatım

-vaka çalışmaları 

 
Temel Kaynaklar 1. PALFREY,John and GASSER, Urs; Born Digital, Basic Books, 352, 2016.ISBN:9780465053926

2. SCHMIDTH,Eric and COHEN,Jared; The New Digital Age Reshaping the Future of People, Nations and Business;John Murray Publishers Ltd,2014  ISBN: 9781848546226
Diğer Kaynaklar 1.  "Great Hack-Cambridge Analytica Case"   belgesel  film                             

2. World Economic Forum Raporu  "The Future of Jobs/2019"  

3. World Economic Forum Raporu "A New Paradigm for Business of Data BRIEFING PAPER JULY 2020"               

4. Harvard Business Review Raporu "CX- Real Time Analytics"

5.  World Economic Forum Raporu "The Digital Enterprise Moving from experimentation to transformation/ 2018"                                           
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dijitalleşmenin tanıtımı ve tanımı. Dijitalleşmenin temel kavramları: - dijital inovasyon, dijitalleşme trendleri, müşteri deneyimi, Büyük veri, Nesnelerin İnterneti, Makine öğrenmesi (Yapay zeka) Sözlü anlatım
2. Hafta İnovasyon ve Dönüşüm açısından Dijitalleşmenin gelecekteki zorlukları hakkında kısa bir bakış. Dünya Ekonomik Forumu "İşlerin Geleceği/2018" raporunun gözden geçirilmesi Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
3. Hafta "İşlerin Geleceği / 2018" raporunun gözden geçirilmesi devamı Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
4. Hafta Karşınızda Dijital Müşteri. éDoğuştan Dijital"in tanımı ve dijitalleşme açısından diğer nesillerle karşılaştırma. Sözlü anlatım
5. Hafta Müşteri Deneyimine giriş Sözlü anlatım
6. Hafta Çok Kanallı İş Modelinin Temelleri Sözlü anlatım
7. Hafta En son müşteri deneyimi uygulamaları. Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
8. Hafta Ara sınav Ölçme ve değerlendirme
9. Hafta Büyük Veri Nedir? Büyük veri yeni petrol mü? Sözlü anlatım
10. Hafta Harvard Business Review Gerçek Zamanlı Analitik Müşteri Deneyimi Raporu Derinlemesine Analizi Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
11. Hafta Büyük veri kaynağı olarak sosyal medya analizi. Dijital kimliklerin gelecekteki olası etkileri nelerdir? Sözlü anlatım
12. Hafta Dijital Medya'yı Yönetme. Yeni medya ilkeleri nelerdir ? Tıklama Ölçümleri Sorgulama. Sözlü anlatım
13. Hafta "Sahte Haber Tüketimi" Davranışının açıklanması. Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
14. Hafta Belgesel film "Büyük Hack-Cambridge Analytica Case" üzerine tartışma Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
15. Hafta Tüm konuların genel değerlendirilmesi Sözlü anlatım, soru-cevap
16. Hafta Yarıyıl sonu sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Kısa sınav(lar) 4 20
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, dijitalleşmenin ve müşterilerin dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatını nasıl etkilediğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Öğrenciler teknolojik evrimin yönetimdeki etkilerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3Öğrenciler, yapay zeka, makine öğrenimi gibi bazı popüler kavramları ve bunların kurumlar ve toplum üzerindeki etkilerinin neler olduğunu anlayabilecekler.
ÖÇ-4Öğrenciler dijitalleşme ve müşteri deneyimi konusunda eleştirel, bağımsız ve yaratıcı bir şekilde analiz edebilecekleri temel bir yetkinliğe sahip olacak.
ÖÇ-5Öğrenciler verilen görevleri verilen zaman dilimleri içinde planlama yapma temel becerisinini edinebilecekler.
ÖÇ-6 Öğrenciler yazılı olarak değerlendirme yapabilecek ve tartışabilecek becerileri kazanabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9