iii) Dijital pazarlama araçlarının geleneksel pazarlama araçları ile birlikte uygulanmasının önemi,
iv) Etkileşimli iletişim platformlarının şirketler ve müşteriler üzerindeki etkisi,
v) Sosyal medya, arama motorları, çevrimiçi marka toplulukları, mobil ve içerik pazarlama gibi yeni araç ve kavramların müşteri alışkanlıklarına etkisi üzerine odaklanır.
Ön Koşullar
Pazarlama 101 almış olmak ve Tüketici Davranışı terminolojisi bilgisi
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 12.00-13.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
görüşme talebi için maille randevu alınız d.kayalidereden@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-sözlü anlatım
-vaka çalışmaları
Temel Kaynaklar
1. PALFREY,John and GASSER, Urs; Born Digital, Basic Books, 352, 2016.ISBN:9780465053926
2. SCHMIDTH,Eric and COHEN,Jared; The New Digital Age Reshaping the Future of People, Nations and Business;John Murray Publishers Ltd,2014 ISBN: 9781848546226
Diğer Kaynaklar
1. "Great Hack-Cambridge Analytica Case" belgesel film
2. World Economic Forum Raporu "The Future of Jobs/2019"
3. World Economic Forum Raporu "A New Paradigm for Business of Data BRIEFING PAPER JULY 2020"
4. Harvard Business Review Raporu "CX- Real Time Analytics"
5. World Economic Forum Raporu "The Digital Enterprise Moving from experimentation to transformation/ 2018"
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dijitalleşmenin tanıtımı ve tanımı. Dijitalleşmenin temel kavramları: - dijital inovasyon, dijitalleşme trendleri, müşteri deneyimi, Büyük veri, Nesnelerin İnterneti, Makine öğrenmesi (Yapay zeka)
Sözlü anlatım
2. Hafta
İnovasyon ve Dönüşüm açısından Dijitalleşmenin gelecekteki zorlukları hakkında kısa bir bakış. Dünya Ekonomik Forumu "İşlerin Geleceği/2018" raporunun gözden geçirilmesi
Belgesel film "Büyük Hack-Cambridge Analytica Case" üzerine tartışma
Sözlü anlatım ve vaka çalışmaları
15. Hafta
Tüm konuların genel değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap
16. Hafta
Yarıyıl sonu sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Kısa sınav(lar)
4
20
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenciler, dijitalleşmenin ve müşterilerin dijital yolculuğunun genel olarak iş hayatını nasıl etkilediğini tanımlayabilecek.
ÖÇ-2
Öğrenciler teknolojik evrimin yönetimdeki etkilerini yorumlayabilecekler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, yapay zeka, makine öğrenimi gibi bazı popüler kavramları ve bunların kurumlar ve toplum üzerindeki etkilerinin neler olduğunu anlayabilecekler.
ÖÇ-4
Öğrenciler dijitalleşme ve müşteri deneyimi konusunda eleştirel, bağımsız ve yaratıcı bir şekilde analiz edebilecekleri temel bir yetkinliğe sahip olacak.
ÖÇ-5
Öğrenciler verilen görevleri verilen zaman dilimleri içinde planlama yapma temel becerisinini edinebilecekler.
ÖÇ-6
Öğrenciler yazılı olarak değerlendirme yapabilecek ve tartışabilecek becerileri kazanabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.