Dersin amacı, pazar analizi konusuna kapsamlı bir başlangıç yapmaktır. Bu amaçla, ders, hem önemli kavramlara, süreçlere ve tekniklere, hem de bunların pazarlama alanındaki uygulamalarına odaklanır. Öğrenciler, konunun, iş hayatına yeni başlayan şirketler ve oturmuş şirketler için önemini ayrıntılı şekilde öğrenirler. Pazar Analizi dersi, potansiyel müşterileri, rakipleri ve şirket faaliyetlerini analiz ederek, pazar-odaklı karar verme sürecini derinlemesine inceler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- Evans, M., Moutinho, L. (2012). Contemporary Issues in Marketing. London: Macmillan Press LTD.
Diğer Kaynaklar
- Pazar analizi ile ilgili ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ethical Consumerism
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Ethical Consumerism
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Demographic Profiling
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Demographic Profiling
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Lifestyle Profiles
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Marketing to the Over 50s
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Pester Power
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Pester Power
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Low Pricing
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Retail Loyalty
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Retail Loyalty
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Globalisation versus Customisation
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Globalisation versus Customisation
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazar analizi konusunda önemli kavramları, süreçleri ve teknikleri öğrenir ve bunları açıklayabilirler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, pazar analizi ilkelerini ve çalışmalarını, gerçek ve hayali durumlara uygulayabilirler.
ÖÇ-3
Öğrenciler, pazar analizinin, çeşitli sektörlerdeki şirketlere nasıl hizmet edebileceğini öğrenirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, iş hayatına yeni giren şirketlerin pazar analizi ilkeleri ve süreçlerinden nasıl yararlandıklarını öğrenirler.
ÖÇ-5
Öğrenciler, pazar analizi bilgisi ve becerileriyle, girişimcilik ruhu geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.