Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama işleviyle ilgili gerçek iş problemlerini anlayıp analiz edebilmelerini ve bu problemleri çözmek için gereken kararları alabilmelerini sağlamaktır. Örnek olay çalışmaları, gerçek iş hayatından ilham verici örnekler sunar ve öğrencilere teorik bilgilerini gerçek hayat senaryolarına uygulama şansı verir. Pazarlama işlevinin farklı alanlarda, farklı ülkelerde ve farklı kurumlar tarafından uygulanmasını gösteren çeşitli örnek olaylar ele alınır.
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Mutum, D. S., Roy, S. K., Kipnis, E., Eds. (2014). Marketing Cases from Emerging Markets. Berlin Heidelberg: Springer.
- Ferrel, O. C., Hartline, M. D. (2014). Marketing Strategy: Text and Cases. South-Western: Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta
Apple’s Winning Marketing Strategy
- Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta
Mongoose Lager Beer Eyes up India
- Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta
Mongoose Lager Beer Eyes up India
- Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta
A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta
Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis
- Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta
Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis
- Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta
Cathay Pacific Airways Using LinkedIn for Brand Building
- Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta
Shangri-La Hotels Expanding to Non-Asian Markets
- Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, gelişen uluslararası ve küresel bağlamda pazarlamanın zorluklarını ve sorunlarını anlamak için gerekli olan bilgiyi, kavramları ve araçları analiz ederler.
ÖÇ-2
Öğrenciler, çok farklı kültürel ortamlarda iş yapmanın ayrıntıları ve zorluklarıyla ilgili farkındalık oluştururlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, fırtınalı iş ortamlarının zorluklarını anlayıp değerlendirirler.
ÖÇ-4
Öğrenciler, pazar seçiminde makro çevrenin önemini tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, uluslararası pazarlama fırsatlarını araştırma ve analiz etme becerileri geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.