Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


CASE STUDIES IN MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0053 CASE STUDIES IN MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama işleviyle ilgili gerçek iş problemlerini anlayıp analiz edebilmelerini ve bu problemleri çözmek için gereken kararları alabilmelerini sağlamaktır. Örnek olay çalışmaları, gerçek iş hayatından ilham verici örnekler sunar ve öğrencilere teorik bilgilerini gerçek hayat senaryolarına uygulama şansı verir. Pazarlama işlevinin farklı alanlarda, farklı ülkelerde ve farklı kurumlar tarafından uygulanmasını gösteren çeşitli örnek olaylar ele alınır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Zeki TOY, Cuma, 14:00-16:00, Online CATS Platformu, randevu alarak: z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma
Temel Kaynaklar

- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.

- Mutum, D. S., Roy, S. K., Kipnis, E., Eds. (2014). Marketing Cases from Emerging Markets. Berlin Heidelberg: Springer.

- Ferrel, O. C., Hartline, M. D. (2014). Marketing Strategy: Text and Cases. South-Western: Cengage Learning.

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Apple’s Winning Marketing Strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
2. Hafta Apple’s Winning Marketing Strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
3. Hafta Apple’s Winning Marketing Strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
4. Hafta Apple’s Winning Marketing Strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
5. Hafta Apple’s Winning Marketing Strategy - Eklektik, anlatım, tartışma
6. Hafta Mongoose Lager Beer Eyes up India - Eklektik, anlatım, tartışma
7. Hafta Mongoose Lager Beer Eyes up India - Eklektik, anlatım, tartışma
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets - Eklektik, anlatım, tartışma
10. Hafta A Sweet Deal _ Cadbury Leads Kraft into Emerging Markets - Eklektik, anlatım, tartışma
11. Hafta Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis - Eklektik, anlatım, tartışma
12. Hafta Ikea Malaysia and the Halal Food Crisis - Eklektik, anlatım, tartışma
13. Hafta Cathay Pacific Airways Using LinkedIn for Brand Building - Eklektik, anlatım, tartışma
14. Hafta Shangri-La Hotels Expanding to Non-Asian Markets - Eklektik, anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, gelişen uluslararası ve küresel bağlamda pazarlamanın zorluklarını ve sorunlarını anlamak için gerekli olan bilgiyi, kavramları ve araçları analiz ederler.
ÖÇ-2Öğrenciler, çok farklı kültürel ortamlarda iş yapmanın ayrıntıları ve zorluklarıyla ilgili farkındalık oluştururlar.
ÖÇ-3Öğrenciler, fırtınalı iş ortamlarının zorluklarını anlayıp değerlendirirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, pazar seçiminde makro çevrenin önemini tanırlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, uluslararası pazarlama fırsatlarını araştırma ve analiz etme becerileri geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9