Siyaset ve pazarlama ilişkisi nasıldır? Pazarlama ilkeleri ve teknikleri siyasette nasıl uygulanır? Bu dersin amacı; siyasetçilerin, siyasi adayların, siyasi partilerin, seçilmiş devlet görevlilerinin, hükümetlerin ve diğer siyasi aktörlerin, pazarlama kavramlarını ve tekniklerini, seçimleri kazanmak ve görevde kalmak için nasıl kullandıklarıyla ilgili öğrencilere bilgi kazandırmaktır. Politics and Marketing dersi, siyasal pazarlamanın temel kavramlarından ve güncel araştırmalardan hareketle, siyasi tüketicinin ortaya çıkışı, piyasa yönelimi ve strateji, pazar bölümlendirmesi, pazar araştırması, e-pazarlama, ürün geliştirme ve yeniden geliştirme, marka oluşturma ve siyasi pazarlama gibi konuları ele almaktadır.
- Dersin öğretim görevlisi tarafından derlenmiş ders notları.
- Cwalina, W., Falkowski, A., Newman, B. I. (2015). Political Marketing: Theoretical and Strategic Foundations. New York: Routledge Publishing.
- Lees-Marshment, J. (2011). The Political Marketing Game. UK: Palgrave Macmillan.
- O'Shaughnessy, N. J. (1990). The Phenomenon of Political Marketing. New York: Palgrave Macmillan.
Diğer Kaynaklar
Siyasal Pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili çeşitli kitaplar ve makaleler.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Önemli pazarlama kavramları ve bireyler, şirketler, toplum ve siyaset için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Pazarın dijitalleşmesi ve gelecek için anlamları.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Değişen pazarlama ortamında fırsatların değerlendirilmesi.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Ticari ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasıyla, fikirlerin, ideallerin, inançların, tutumların ve davranışların pazarlanması karşılaştırması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Arasınav
Arasınav
10. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Siyasal pazarlama ve siyasal iletişimin temel bileşenleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Kamuoyu oluşturma ve şekillendirme, seçmenleri harekete geçirme ve siyasal kampanya pazarlaması.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Dünyadan siyasal iletişim ve siyasal pazarlama örnekleri.
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Öğrenciler, pazarlama kuramı ve uygulaması ile ilgili önemli kavramları tanırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, siyaset ve pazarlamanın ortak bir hedefe doğru birlikte nasıl çalıştığını açıklarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, günümüz siyasetinde kullanılan çeşitli pazarlama araçları ve kavramlarıyla ilgili farkındalık kazanırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, siyasi kampanyaların yürütülmesinde kullanılan pazarlama ilke ve unsurlarını tanırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, siyaset ve pazarlama arasındaki işbirliğinin özelliklerini çözümlerler.
ÖÇ-6
Öğrenciler, siyaset ve demokrasi ile ilgili daha iyi bir anlayış geliştirirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.