Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama ile onun sanayi ve toplum üzerindeki rolünün boyutunu ve kapsamını çağdaş perspektiften anlayıp takdir etmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, pazarlama uygulamaları ile ilgili ekonomik, çevresel ve teknolojik konularda farkındalık geliştirmeleri amaçlanır. Öğrenciler, modern iş yaşamında tüketiciler, mal ve hizmet sağlayıcıları, pazarlama kuruluşları ve değer yaratma ile ilgili eleştirel bir anlayış kazanmaya yönlendirilirler.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Çağla Arıker
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00-17.00, online platform
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Çağla TUĞBERK ARIKER
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I., (2016). Marketing 4.0 Moving From Traditional to Digital.
Newspapers, journals.
Diğer Kaynaklar
- Çağdaş pazarlama yaklaşımları ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Temel pazarlama kavramları - 3
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması - 3
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Mobil ticaret
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Hızlı ticaret
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Platform işletmeleri - 1
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Platform işletmeleri - 2
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Paylaşım ekonomisi, döngüsel moda ve ikinci el tüketim
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Dijital üyelik sistemleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Genel tekrar
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Kısa sınav(lar)
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, modern iş yaşamında pazarlamanın gelişen rolünü anlarlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, internet ve ilgili teknolojik gelişmelerin, şirketlerin pazarlama faaliyetleri üzerindeki potansiyel etkilerini anlarlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, tüketici hareketi, çevrecilik ve ‘yeşil tüketim’ konusundaki dönüşümleri anlarlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, küreselleşme ve küresel pazarlama sürecinin doğasını ve önemini anlarlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, modern pazarlama uygulamalarıyla ilgili temel eleştirileri öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2
Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3
Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4
Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5
Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6
As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7
Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8
Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9
Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.