Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


INDUSTRIAL MARKETING

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUS0051 INDUSTRIAL MARKETING 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Endüstriyel pazarlar ve tüketici pazarları; talep, müşteri ve satın alma kalıplarının sayıca ve hacim olarak değişmesiyle birbirinden farklılaşır. Bu ders, endüstriyel pazarların tüketici pazarlarından olan farklılıklarının boyutunu analiz eder ve alana özgü pazarlama araçları ve kalıpları ele alınır. Endüstriyel pazarların, ilişkiler, endüstriyel ağlar, dağıtım ve teknolojik gelişme gibi yönleri bu derste incelenir.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Zeki Toy, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 14:00-17:00, Basınekspres Kampüsü, B Blok, Ofis K6-09. z.toy@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar - McTavish, R., Maitland, A. (1980). Industrial Marketing. London: The Macmillan Press LTD.
Diğer Kaynaklar - Endüstriyel Pazarlama ile ilgili çeşitli kitaplar, makaleler ve materyaller.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta What is Marketing? Implementing the Marketing Concept - Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta Industrial Marketing is 'Different' - Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta Special Features of Industrial Marketing - Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta Special Features of Industrial Marketing - Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta The Function of the Industrial Marketing Executive - Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta Types of Industrial Product - Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta Types of Industrial Product - Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta Arasınav Arasınav
9. Hafta The Industrial Customer - Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta Buying Stages - Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta The Decision-Making Unit - Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta The Human Dimension - Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta Purchasing Systems and Techniques - Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta Summary - Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 45
Kısa sınav(lar) 1 10
Final 1 45


ÖÇ-1Öğrenciler, endüstriyel pazarlar ve tüketici pazarları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırabilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler, endüstriyel pazarlardaki şirketlerin karşılaştıkları zorlukları tanımlayabilirler.
ÖÇ-3Öğrenciler, endüstriyel pazar segmentasyonu, konumlandırması ve hedef pazar seçimini açıklayabilirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, uluslararası bir kuruluşta fonksiyonel kararlar almada aktif rol üstlenebilirler.
ÖÇ-5Öğrenciler, uluslararası rekabette endüstriyel pazarlama uygulamalarının rolünü anlarlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9