Uluslararası iş ortamına genel bakış, girişimcilik temelleri hakkında bilgi ve kendi girişimlerinin potansiyel başlatıcıları olarak öğrencilere rehberlik sağlar. Öncelikle öğrencilerin uluslararası alanda faaliyet gösteren işletme özellikleri hakkında bilgi edinmesini ve ardından belirledikleri fırsatlara göre kademeli olarak bir girişim fikrini hayata geçirebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum / Tartışma
Temel Kaynaklar
-De Kluyver, C. (2010). Fundamentals of global strategy: a business model approach. Business Expert Press.
-De Kluyver, C., & Pearce, J. A. (2015). Strategic management: an executive perspective. Business Expert Press.
Diğer Kaynaklar
-Osterwalder, A., Pigneur, Y., Oliveira, M. A. Y., & Ferreira, J. J. P. (2011). Business Model Generation: A handbook for visionaries, game changers and challengers.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Girişimcilik: Temeller ve kavramlar
Sunum / Tartışma
2. Hafta
Girişimci Yaklaşım
Sunum / Tartışma
3. Hafta
Girişimcilikte yenilikçilik ve yaratıcılık
Sunum / Tartışma
4. Hafta
Uluslararası Pazarlar
Sunum / Tartışma
5. Hafta
Uluslararası Rekabet
Sunum / Tartışma
6. Hafta
Girişimcilikte Küresel Konular
Sunum / Tartışma
7. Hafta
Küresel Stratejiler
Sunum / Tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Uluslararası İş Modelleri
Sunum / Tartışma
10. Hafta
Uluslararası İş Modelleri
Sunum / Tartışma
11. Hafta
İş Planı
Sunum / Tartışma
12. Hafta
İş Planı
Sunum / Tartışma
13. Hafta
Finansman ve Karlılık
Sunum / Tartışma
14. Hafta
Finansman ve Karlılık
Sunum / Tartışma
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
55
ÖÇ-1
Bir girişimcilik kariyeri bağlamında kendini analiz etme yeteneğini kazandırmak
ÖÇ-2
Ekonomik olarak ulaşılabilecek cazip bir pazar bulma yeteneğini kazanma
ÖÇ-3
Uygun bir iş modeli oluşturma yetkinliğini kazanma
ÖÇ-4
Uygun bir iş planı geliştirebilme
ÖÇ-5
Fikirlerin uygulanabilirliğinin önceden değerlendirilmesi için gerekli araçlara hakim olma
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.