Böylece farklı uzmanlık alanlarına sahip, farklı mesleki geçmişe sahip bireylerin ekip içerisinde yaratacağı sinerji ve bilgi paylaşımı farklı bakış açıları ile çeşitlenmektedir. Bu derste disiplinler arası ne gibi çalışmaların yapıldığı, girişimcilik öğrencilerinin fen ve sosyal bilim alanlarında bu ekipleri nasıl oluşturacağı ve nasıl katkı sağlayabileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Günümüz gelişen teknolojik dünyasına adapte olabilmek ortak çalışmanın önemini kavramak gerekmektedir. Dersin bir diğer amacı bu noktada öğrencilere “inovasyon” kavramında yatan çeşitliliği vaka çalışmaları, ödevler ve araştırma soruları ile açıklayabilmek ve disiplinler arası çalışmanın önemini ortaya koyabilmektir. Öğrenciler bu derste farklı projeler ve makaleler araştırarak interaktif bir ders içerisinde olacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin özel koşulu bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Nazan Çağlar
Asistanlar
Arş. Gör. Elanur Türküz
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl yapılmayacaktır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Bu ders anlatım / tartışma ve vaka çalışmaları üzerinden ilerlemektedir. Öğrencilerin derse katılımlarını maksimize etmek adına öğrencilerden ders öncesi araştırma yapmaları beklenmektedir.
Temel Kaynaklar
Mahajan, S. (2018). Antik Çağlardan Günümüze İcatların Öyküsü, Hep Kitap Yayınevi.
Diğer Kaynaklar
Karakaş, F., Tayşir, N. K. ve Yılmaz, B. (2013), Girişimcilik, Beta Yayınevi
Tutar, H. (2014). Bilim ve Sözde Bilim, Seçkin Yayınevi.
Aslan, Ş. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi.
Dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere vaka analizleri için dağıtılacak makale örnekleri
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Nedir? Farklılıkları Nelerdir?
Anlatım / Tartışma
2. Hafta
Eğitim Bilimleri ve Sağlık Bilimleri Nedir? Araştırma Konuları Nelerdir?
Anlatım / Tartışma
3. Hafta
Farklı disiplinlerin birbirlerine katkıları ve Örnekleri
Vaka Çalışması
4. Hafta
Farklı disiplinlerin birbirlerine katkıları ve Örnekleri
Vaka Çalışması
5. Hafta
Farklı bilimlerin birbirlerine katkıları nelerdir?
Anlatım / Tartışma
6. Hafta
Disiplinler arası çalışma ve günümüzde artan önemi?
Anlatım / Tartışma / Vaka Çalışması
7. Hafta
Disiplinler arası çalışma ve günümüzde artan önemi ve Örnekleri
Vaka Çalışması
8. Hafta
VİZE SINAVI
Yazılı Sınav
9. Hafta
Çapraz sektör çalışmaları
Vaka Çalışması
10. Hafta
Çapraz sektör çalışmaları
Vaka Çalışması
11. Hafta
Çapraz sektör çalışmaları
Vaka Çalışması
12. Hafta
Farklı disiplinlere ait proje ve makale analizleri
Vaka Çalışması
13. Hafta
Farklı disiplinlere ait proje ve makale analizleri
Vaka Çalışması
14. Hafta
Farklı disiplinlere ait proje ve makale analizleri
Vaka Çalışması
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
I. Farklı disiplinleri tanımlayabilecektir.
ÖÇ-2
II.Farklı disiplinlerde yer alan araştırmacılar ve çalışanlar ile ekip çalışmasında bulunabilecektir.
ÖÇ-3
III. Araştırma sorularına olan yaklaşımın önemini tartışabilecektir.
ÖÇ-4
IV.Vaka analizlerine farklı perspektiften bakabilecek ve sorgulayabilecektir.
ÖÇ-5
V. Girişimcilik ve İnnovasyonun geleceği ile ilgili öngörülerde bulunabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.