Pek çok kuruluş çeşitli hizmetler vermektedir. Havayolları, demiryolları, üniversiteler, araç kiralama, sağlık veya devlet kurumları gibi kuruluşlar için hizmet, sundukları şeyin büyük bir bölümünü temsil eder. Bunlar hizmet kuruluşları olarak bilinirler. İşleri ürün imalatı olan diğerleri için – örneğin bilgisayar, cep telefonu, çamaşır makinesi yapan şirketler için – hizmetler daha az olsa da büyük öneme sahiptir. Hizmetlerin yönetiminde somut olmayan, ayrılmazlık, değişkenlik ve dayanıksızlık gibi özel sorunlar ve zorluklar vardır. Bu ders, hizmet pazarlamasının tüm bu ve diğer ilgili yönlerini ele almaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Zeki Toy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
Temel Kaynaklar
- "Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi" ders notları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hizmet kavramı
- Eklektik, anlatım, tartışma.
2. Hafta
Hizmetlerin özellikleri
- Eklektik, anlatım, tartışma.
3. Hafta
Soyutluk
- Eklektik, anlatım, tartışma.
4. Hafta
Heterojenlik (türdeş olmama)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
5. Hafta
Dayanıksızlık (stoklanamama)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
6. Hafta
Eş zamanlı üretim / tüketim (ayrılmazlık)
- Eklektik, anlatım, tartışma.
7. Hafta
Değişken talep
- Eklektik, anlatım, tartışma.
8. Hafta
Arasınav
Arasınav
9. Hafta
Hizmet Pazarlama Karması
- Eklektik, anlatım, tartışma.
10. Hafta
Pazarlamanın 7P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
11. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
12. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
13. Hafta
Yeni Yaklaşım - Pazarlamanın 8P’si
- Eklektik, anlatım, tartışma.
14. Hafta
Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Hizmet Pazarlaması
- Eklektik, anlatım, tartışma.
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğrenciler, hizmetlerin kendine özgü doğasını ve özelliklerini ve hizmet sistemi ve değer yaratma süreçlerinde müşterinin aktif rolünü eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-2
Öğrenciler, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve yönetilmesinde rol oynayan temel konular ve unsurlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, müşteri odaklı bir organizasyon oluşturmak ve müşteri ilişkilerini başarıyla yönetmek için neler gerektiğini eleştirel bir şekilde tartışırlar.
ÖÇ-4
Öğrenciler çok kültürlü pazarın, iş ahlakının ve sosyal sorumluluk sahibi pazarlamanın hizmet pazarlaması üzerindeki etkilerini tartışırlar.
ÖÇ-5
Öğrenciler, etkili bir hizmet sisteminin tasarlanması ve işletilmesi bağlamında pazarlama ve diğer işletme fonksiyonları arasındaki temel bağlantıları öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.