Bu dersin amacı rekabet stratejilerine ilişkin teorik tartışmaları inceleyerek rekabet stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin çerçeveleri incelemek ve analiz etmektir. Rekabet analizi yaparak bir işletmenin sektördeki göreceli durumunu belirlenebilir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar
-Porter, M. E. (2008). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. Simon and Schuster.
Diğer Kaynaklar
Barney, J. B., & Hesterly, W. S. (2015). Strategic management and competitive advantage. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
David, F. R., & David, F. R. (2013). Strategic management: Concepts and cases: A competitive advantage approach. Pearson.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Rekabet ve Strateji ile İlgili Temel Kavramlar
Sunum ve Tartışma
2. Hafta
Stratejik Yönetim Sürecinin Beş Aşaması
Sunum ve Tartışma
3. Hafta
Kaynak Temelli Yaklaşım
Sunum ve Tartışma
4. Hafta
Yapı Davranış Performans Modeli
Sunum ve Tartışma
5. Hafta
Sektör Analizi
Sunum ve Tartışma
6. Hafta
Miles ve Snow Strateji Tipolojileri
Sunum ve Tartışma
7. Hafta
Vizyon ve Misyon Kavramlarının Tanıtımı
Sunum ve Tartışma
8. Hafta
Rekabet kavramı ve dış çevre analizi
Sunum ve Tartışma
9. Hafta
İç Çevre Analizi ve Temel Yetkinlikler
Sunum ve Tartışma
10. Hafta
Değer Zinciri
Sunum ve Tartışma
11. Hafta
Swot Analizi
Sunum ve Tartışma
12. Hafta
Jenerik Rekabet Stratejileri
Sunum ve Tartışma
13. Hafta
Büyüme Stratejileri
Sunum ve Tartışma
14. Hafta
Mavi Okyanus Stratejisi
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
10
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
70
ÖÇ-1
Rekabet kavramını ayrıntılı olarak tartışabilir,
ÖÇ-2
Rekabet stratejilerini öğrenebilir
ÖÇ-3
Rekabet stratejilerinin belirlenmesine ilişkin çerçeveyi anlar.
ÖÇ-4
Rekabet stratejilerinin uygulanmasına ilişkin teknikleri inceleyebilir
ÖÇ-5
Yönettiği veya görev aldığı kurumda duruma uygun stratejiler belirleyebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2
Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3
Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4
Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6
Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7
Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8
Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9
İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.