Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


REKABET ANALİZİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
UTC0157 REKABET ANALİZİ 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı rekabet stratejilerine ilişkin teorik tartışmaları inceleyerek rekabet stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin çerçeveleri incelemek ve analiz etmektir. Rekabet analizi yaparak bir işletmenin sektördeki göreceli durumunu belirlenebilir.
 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kağan Okatan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sunum ve Tartışma
Temel Kaynaklar -Porter, M. E. (2008). Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. Simon and Schuster. 
Diğer Kaynaklar Barney, J. B., & Hesterly, W. S. (2015). Strategic management and competitive advantage. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.                                     

David, F. R., & David, F. R. (2013). Strategic management: Concepts and cases: A competitive advantage approach. Pearson.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Rekabet ve Strateji ile İlgili Temel Kavramlar Sunum ve Tartışma
2. Hafta Stratejik Yönetim Sürecinin Beş Aşaması Sunum ve Tartışma
3. Hafta Kaynak Temelli Yaklaşım Sunum ve Tartışma
4. Hafta Yapı Davranış Performans Modeli Sunum ve Tartışma
5. Hafta Sektör Analizi Sunum ve Tartışma
6. Hafta Miles ve Snow Strateji Tipolojileri Sunum ve Tartışma
7. Hafta Vizyon ve Misyon Kavramlarının Tanıtımı Sunum ve Tartışma
8. Hafta Rekabet kavramı ve dış çevre analizi Sunum ve Tartışma
9. Hafta İç Çevre Analizi ve Temel Yetkinlikler Sunum ve Tartışma
10. Hafta Değer Zinciri Sunum ve Tartışma
11. Hafta Swot Analizi Sunum ve Tartışma
12. Hafta Jenerik Rekabet Stratejileri Sunum ve Tartışma
13. Hafta Büyüme Stratejileri Sunum ve Tartışma
14. Hafta Mavi Okyanus Stratejisi Sunum ve Tartışma
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Derse Devam / Katılım 14 20
Final 1 70


ÖÇ-1Rekabet kavramını ayrıntılı olarak tartışabilir,
ÖÇ-2Rekabet stratejilerini öğrenebilir
ÖÇ-3Rekabet stratejilerinin belirlenmesine ilişkin çerçeveyi anlar.
ÖÇ-4Rekabet stratejilerinin uygulanmasına ilişkin teknikleri inceleyebilir
ÖÇ-5Yönettiği veya görev aldığı kurumda duruma uygun stratejiler belirleyebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur ve bu bilgileri kullanır.
PÇ-2Uluslararası Ticaret ve Ekonomi ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar ve ekonomik olay ve gelişmelerle ilişkilendirerek değerlendirir.
PÇ-3Uluslararası Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-4Güncel sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı nitel ve nicel verilerle desteklenmiş çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5Uluslararası Ticaret kavramı ile bağlantılı kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarının, nasıl işlediğini inceler ve bu alandaki süreklilikleri ve değişiklikleri değerlendirir.
PÇ-6Yerel, bölgesel (örneğin Avrupa Birliği ve Orta Doğu) ve küresel gelişmeleri politik ekonomik açıdan tanımlar, takip eder ve bu gelişmeler arasında ilişki kurar.
PÇ-7Uluslararası Ticaret ile ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere (örneğin; iktisat, hukuk, finans, uluslararası işletme vb) ilişkin temel bilgilere sahip olur ve bu bilgileri rapor eder.
PÇ-8Uluslararası Ticaret, Küreselleşme ve Finansman sistemleri ile ilgili İngilizce yayın ve araştırmaları izler ve meslektaşları ile uluslararası alanda iletişim kurar.
PÇ-9İkinci bir dili (İngilizce, Rusça ya da Çince) orta düzeyde kullanır.
PÇ-10Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olur, yargılar ve değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5